آزادکاران ایران آماده رقابت‌های قهرمانی آسیا

مسابقات کشتی‌آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا از بیست‌وچهارم فروردین‌ماه در آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های کشتی‌آزاد قهرمانی آسیا بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد. علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، مرتضی قیاسی در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم نفراتی هستند که در روز اول (بیست‌وچهارم فروردین‌ماه) به‌مصاف حریفان خود خواهند رفت و یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم، ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم هم نمایندگان روز دوم (بیست‌وپنجم فروردین‌ماه) کشتی‌آزاد هستند که روی تشک حاضر می‌شوند.

پایتخت قزاقستان در سی‌وششمین دوره این مسابقات پذیرای کشتی‌گیران مطرح آسیا خواهد بود. اتحادیه‌جهانی کشتی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها نوشت: رحمان عموزاد که سال گذشته پس از شکست دادن باجرانگ پونیا از هند اولین عنوان قاره‌ای خود را به‌دست آورد، مایل است همین کار را در رشته‌ای تکرار کند که تولگا تومور اوچیر از مغولستان دارنده مدال برنز جهان هم جزو مدعیان است، ورزشکاری که امسال در فرم فوق العاده‌ای بود و توانست در مسابقات اوپن زاگرب قهرمان شود. هر دو کشتی‌گیر از حریفان خود برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی به‌خوبی آگاه هستند.

از دیگر چهره‌های شاخص حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا می‌توان به علیرضا سرلک نایب قهرمان جهان و زنابازار زندان دارنده مدال برنز جهان از مغولستان در وزن ۵۷ کیلوگرم، نورکوژا کایپانوف عنواندار آسیا از قزاقستان در وزن ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی دارنده یک مدال نقره و دو مدال برنز جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم، دیپاک پونیا هندی با چهار مدال آسیا در وزن ۹۲ کیلوگرم و مجتبی گلیج نفر سوم جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم اشاره کرد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که بیشترین کشتی‌گیر را دارد مرتضی قیاسی از ایران کشتی‌گیر المپیکی است که در این وزن با حریفان خود به رقابت می‌پردازد، اما وی تنها مدعی وزن ۷۰ کیلوگرم نیست؛ مولیام ماداو از هند دارنده مدال برنز جهان زیر ۲۰ سال به خاطر دوندگی‌های شگفت انگیزش در تورنمنت‌ها معروف است و می‌تواند تهدیدی برای قیاسی باشد.

کد خبر 651850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.