پاکستان تجارت با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

وزارت بازرگانی پاکستان گزارش‌های اخیر مبنی بر تجارت این کشور با رژیم صهیونیستی را شایعه دانست و ضمن تکذیب آن اعلام کرد که دولت پاکستان هرگز قصد تجارت با اسرائیل را ندارد.

 به گزارش ایمنا، وزارت بازرگانی این کشور در بیانیه‌ای در واکنش به انتشار گزارشی مبنی بر اقدام یک شهروند یهودی به اصطلاح پاکستانی برای صادرات خشکبار به فلسطین اشغالی از طریق امارات اعلام کرد که این شایعات صرفاً تبلیغات است و هرگز مورد حمایت دولت پاکستان نیست.

در این بیانیه آمده است: پاکستان نه روابط تجاری با اسرائیل دارد و نه قصدی برای توسعه آن دارد. همچنین دولت اسلام‌آباد از هیچ اقدام فردی حمایت نکرده و هیچ کانال رسمی یا بانکی در این اقدام دخیل نبوده است.

وزارت بازرگانی پاکستان تاکید کرد که این کشور در مذاکرات تجاری با امارات متحده عربی موضوع مبدا را به با جدیت دنبال کرده و بر روشن بودن مبدا همواره تاکید دارد.

انتشار برخی از گزارش‌ها درباره اقدام یک شهروند یهودی به اصطلاح پاکستانی برای صادرات مواد غذایی پاکستان از طریق امارات به فلسطین اشغالی، نگرانی عمیق رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان را در پی داشته است و آنان روشنگری فوری دولت اسلام‌آباد درباره چرایی این اقدام و برخورد قوی با خاطیان قانون کشور که در آن هیچ جایی برای سازش و یا به رسمیت شناختن رژیم نامشروع اسرائیل وجود ندارد را خواستار شدند.

پاکستان رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و اسلام‌آباد بارها بر حمایت قوی دولت و مردم پاکستان از فلسطین تاکید کرده و تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف را مطالبه می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 651819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.