نیروهای امدادی اصفهان تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده‌باش کامل هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نیروهای امدادی در قالب دو هزار تیم با ۱۰ هزار نفر تا پایان تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در استان در آماده‌‍باش کامل قرار دارند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سفرهای نوروزی با توجه به ایام ماه مبارک رمضان زودتر آغاز شد، اظهار کرد: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی بازدیدهای مختلفی به منظور تأیید و تأمین ایمنی محل اسکان مسافران نوروزی در استان صورت گرفت و پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم برای هرگونه رخداد حوادث و تسهیل مسافران فراهم شده بود.

وی درباره استقرار نیروهای ستاد مدیریت بحران در قالب دو هزار تیم با ۱۰ هزار نفر در سراسر جاده‌های استان اصفهان از ابتدای آغاز سفرها تا پایان تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات امداد و نجات و پشتیبانی به مسافران، افزود: با آغاز سفرهای نوروزی ۲۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر استان مستقر شدند و جمعیت هلال احمر نیز در بیش از ۴۵ پایگاه فعالیت دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین در استان اصفهان ۵۷ مجتمع رفاه خدماتی و ۱۰ ایستگاه امنیت سلامت، ۷۰۰ نفر از عوامل راهداری با استفاده از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات لازم در ۴۴ مکان از راهدارخانه‌ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل بودند و بیش از ۸۵۰ دهیاری و ۱۱۴ شهر مکلف شدند، به صورت ویژه در روستاها و شهرها اجرای طرح‌های پیشگیری از سیل را عملیاتی کنند.

آماده‌باش ۲۰۰ تیم ویژه امدادی در جاده‌ها با کاهش ۱۰ درجه‌ای دما

وی با اشاره به هشدار کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دما و ماندگاری هوای سرد از بعدازظهر جمعه تا اواسط روز _دوشنبه چهاردهم فروردین‌ماه_ در سطح استان، تصریح کرد: طی این مدت با تغییرات جوی و پایان تعطیلات نوروزی، ۲۰۰ تیم ویژه امدادی در جاده‌های استان استقرار دارند تا تدابیر لازم را برای هرگونه رخداد حوادث و خیزش احتمالی گردوغبار اجرایی کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه براساس سوابق گذشته، وزش بادهای فصل بهاری منجر به خیزش گردوخاک و وزش باد در جاده‌ها می‌شود، گفت: مسافران نوروزی در این شرایط جوی، سرعت مطمئنه همچنین مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و برای کاهش بروز حوادث احتمالی همکاری لازم را با نیروهای انتظامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کاهش محسوس دما تا فردا در تمام مناطق استان تداوم دارد، اضافه کرد: با ماندگاری سرما، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، مزارع و باغات وجود دارد که پیش‌بینی‌ها و توصیه‌های لازم قبل از کاهش دما در سراسر استان به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با فعالیت سامانه وزش طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی از بعدازظهر جمعه تا اواخر وقت شنبه، خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه در مناطق نائین، کاشان، خوانسار، دهاقان، شهرضا، گلپایگان، اصفهان، نجف‌آباد، جنوب اردستان، ‌ آران و بیدگل، ورزنه و میمه تداوم داشت که هشدارها و اطلاع‌رسانی به موقع برای مقابله با وزش باد شدید، طوفان‌های لحظه‌ای و بارش‌های رگباری صادر شده بود.

کد خبر 651806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.