سرمایه‌گذاری ناتینگهام بر فناوری برنامه‌ریزی سه‌بعدی

شورای شهر ناتینگهام انگلستان ۳۷۵ هزار پوند روی فناوری برنامه‌ریزی سه‌بعدی سرمایه‌گذاری کرده است تا پیش از اجرای برنامه‌های توسعه شهری در دنیای واقعی، تصویری واقعی ناشی از پیاده‌سازی آن‌ها را مشاهده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ناتینگهام امیدوار است با سرمایه‌گذاری روی فناوری سه‌بعدی، روند برنامه‌ریزی‌های شهری را آسان‌تر کند. این شورا ۳۷۵ هزار پوند از وزارت ارتقا سطح، مسکن و جوامع برای سرمایه‌گذاری روی یک فناوری رایانه‌ای دریافت کرده است که می‌تواند تغییرات شهر را به‌صورت سه‌بعدی ترسیم کند.

شورا امیدوار است که با اجرای موفق این طرح امکان مشاهده تصاویر واقعی از چگونگی تغییرات ظاهری ایجادشده به‌واسطه یک طرح توسعه پیشنهادی را برای متقاضیان، مسئولان برنامه‌ریزی شهری، اعضای شورای شهر و عموم مردم پیش از اجرا در دنیای واقعی فراهم آورد. این امر مشارکت مردم را در فرآیند برنامه‌ریزی تسهیل و با افزایش شفافیت تصمیم‌گیری، زمان اجرای طرح‌ها از درخواست تا تصمیم رسمی را تسریع می‌کند.

شورای شهر اعلام کرد که این پروژه بخشی از یک طرح ملی ۳.۲ میلیون پوندی است که در راستای کمک به یک سیستم برنامه‌ریزی پاسخگوتر و دموکراتیک‌تر با استفاده از فناوری دیجیتال با تلاش‌های ۲۷ مقام برنامه‌ریزی محلی راه‌اندازی شده است و ناتینگهام در اجرای برنامه آزمایشی آن از همکاری شورای شهر برادفورد و راهنمایی‌های دانشگاه ناتینگهام (از طریق ابتکار استراتژیک دیجیتال ناتینگهام) برخوردار خواهد شد تا امکان‌پذیری گسترش فناوری سه‌بعدی را در سراسر کشور آزمایش کند.

سرمایه‌گذاری ناتینگهام بر فناوری برنامه‌ریزی سه‌بعدی

شورای شهر ناتینگهام پیش از این نیز در بخش‌هایی از فرآیند برنامه‌ریزی‌های خود از فناوری سه‌بعدی بهره برده است، با این حال با تخصیص بودجه فعلی می‌تواند چگونگی بهره‌وری از این فناوری را در سطح گسترده مورد آزمون قرار دهد. مدل کمک‌افزاینده طرح‌ریزی دانشگاه نیز نقشه‌ها و مدل‌های برنامه‌ریزی‌شده را به‌صورت زنده برای این نهاد فراهم می‌آورد که می‌توان از این قابلیت برای نشان دادن این‌که یک ساختمان یا توسعه جدید چگونه به نظر می‌رسد و بهتر است در کنار کدام‌یک از زیرساخت‌های موجود ساخته شود، مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر برنامه‌ریزی و بازسازی شورای شهر ناتینگهام در این زمینه گفت: مدل‌سازی سه‌بعدی در حال حاضر بخشی اساسی و تعبیه‌شده در ارزیابی شورا از تأثیر پیشنهادهای توسعه بزرگ است و این امکان ایجاد می‌کند که دیدگاه‌های توسعه پیش از اجرا آزمایش و شناسایی شود. این امر به پیش‌بینی دقیق تأثیر آن‌ها کمک می‌کند، زیرا به کمک آن می‌توان به‌راحتی ظرفیت مکان را محاسبه و بر همین اساس درباره ارتفاع و فضای هر طبقه مذاکره کرد.

شورا یکی از ویژگی‌های کلیدی استفاده از این قابلیت نقشه‌برداری جدید را افزایش مشارکت مردم در رایزنی‌های عمومی معرفی کرد، چراکه این امر امکان اتخاذ تصمیم‌های کاملاً آگاهانه و همه‌جانبه را در اختیار شورا به‌عنوان مرجع برنامه‌ریزی شهری فراهم می‌آورد.

کد خبر 651767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.