آماده‌باش کامل نیروهای آتش‌نشانی در روز طبیعت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نسبت به رعایت نکات ایمنی در روز طبیعت هشدار داد و گفت: نیروهای این سازمان در آماده‌باش کامل هستند.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روز طبیعت، به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی و حوادث مختلف، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، با تمام نیروهای عملیاتی و ۸۰ دستگاه خودروی اطفای حریق در آماده‌باش کامل برای خدمات‌رسانی به شهروندان قرار دارد.

وی افزود: شهروندان و گردشگران در روز طبیعت، از انداختن ته‌سیگار و روشن کردن آتش در جنگل‌ها، مراتع و علفزارها خودداری کنند و با توجه به سردی هوا، در صورت برپا کردن آتش برای گرم کردن خود و طبخ غذا، در پایان آن را به طور کامل خاموش و از گسترش حریق جلوگیری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: هر ساله در روز طبیعت به دلیل بی‌احتیاطی، شاهد آتش‌سوزی و گازگرفتگی هموطنان در چادرهای مسافرتی هستیم؛ لذا به شهروندان و گردشگران توصیه می‌شود داخل چادر، برای گرم کردن خود از گاز پیک‌نیک استفاده نکنند.

مؤمنی تصریح کرد: امیدواریم شهروندان و مسافران در روز طبیعت با رعایت نکات ایمنی، در کنار خانواده روز بدون حادثه و خوب و خوشی را سپری کنند.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با ۳۸۰ نیرو و ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی که سه ایستگاه آن در نقطه مرکزی رشت واقع شده، از طریق سامانه ۱۳۵ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و خدمات‌رسانی به شهروندان است.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 651756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.