هنوز خسارات سرمازدگی باغات جمع‌بندی نشده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت بارش برف اخیر به باغات استان جمع‌بندی نشده و در این زمینه گزارشی را ارائه خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، احمد شهریار اظهار کرد: باغداران مشگین‌شهری و همچنین خلخالی دیشب، شب سختی را سپری کردند به طوری که با روشن کردن کاه، کلش و سایر مواد سوختنی سعی کردند تا جلوی یخبندان و سرمازدگی بیشتر باغات را بگیرند.

وی افزود: ما از چند روز پیش هشدارهای لازم هواشناسی را ارائه کرده بودیم تا باغداران مراقب سرمازدگی باغات باشند، اما همچنان پیش‌بینی می‌شود با توجه به شدت سرما و یخبندان در شب گذشته و احتمال کاهش دمای امشب، امیدواریم کمترین میزان خسارت را به باغات استان شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در کنار روش‌های مرسوم، سعی ما بر این است تا با روش‌های علمی مؤثر میزان خسارات باغات را در مشگین‌شهر و خلخال کاهش دهیم که در این زمینه غرس نهال دیر گل‌ده در باغات استان مورد توجه است تا از گزند سرما و یخبندان در امان بمانند.

وی خاطرنشان کرد: باغداران باید با روش‌های جدید به باغداری خود ادامه دهند و سعی آنها بر کاشت نهال‌های مقاوم در برابر شرایط جوی اوایل بهار باشد تا کمترین میزان خسارت را شاهد باشیم.

شهریار خاطرنشان کرد: در کنار نگرانی باغداران از سرمازدگی بهاره شکوفه‌های باغی آنها، زارعین و دامداران از بارش‌های اخیر خوشحال شدند و امیدواریم تداوم بارش‌ها را در مناطق مختلف استان شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در شمال استان با بارش‌های مناسبی که اتفاق افتاد، وضعیت کشت و زرع مناسبی را شاهد هستیم و امیدواریم با بهره‌برداری درست از این منابع آب و رسیدگی به موقع توسط زارعین سال زراعی پرباری را تا خردادماه که زمان برداشت محصولات است، شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از زارعین خواست تا در ماه‌های پیش رو با مراقبت بیشتر، سمپاشی به موقع و ارائه محلول‌های مناسب به کشت و زرع خود قوت بیشتری داده و متناسب با راهنمایی کارشناسان بخش کشاورزی عملیات داشت را به شکل مناسب انجام دهند.

منبع: مهر

کد خبر 651690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.