تمهیدات پلیس راهور اصفهان برای روز طبیعت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از به‌کارگیری تیم‌های محسوس و نامحسوس کنترل تخلفات و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در روز طبیعت خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تمهیدات ویژه‌ای را برای روز طبیعت در نظر گرفته است که یکی از این تمهیدات، ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در سطح شهرهای استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم در روز طبیعت امسال، بیشتر مردم برای صرف افطار به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و به خصوص حاشیه زاینده رود می‌روند و به همین جهت پوشش ترافیکی نقاط پر تردد با به کارگیری تیم‌های محسوس و نامحسوس در دستور کار مأموران پلیس راهور استان قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برخورد با تخلفات پارک‌های حاشیه‌ای غیرمجاز و توقف‌های دوبله در طول معابر و بزرگراه‌ها، برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سرعت و سبقت غیر مجاز، استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت‌ها و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، خودداری از سوار کردن مسافر در قسمت بار وانت بارها و قرار ندادن سبزه بر روی خودروها، از دیگر اقدامات این پلیس برای روز طبیعت است.

وقوع ۵۸ فقره تصادف در دو روز

وی ادامه داد: در روز گذشته و امروز، هیچ‌گونه تصادفات منجر به فوت در راه‌های شهری رخ نداده است، اما تصادفات جرحی و خسارتی زیادی را شاهد بودیم. روز گذشته یازدهم فروردین‌ماه، ۲۰ مورد تصادف جرحی در راه‌های درون‌شهری استان اصفهان رخ داد که در این تصادفات ۲۴ نفر مجروح شدند و شاهد ۲۸ مورد تصادف خسارتی نیز بودیم.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: از ساعت ۲۴ شب گذشته تا ظهر امروز دوازدهم فروردین‌ماه نیز ۱۰ مورد تصادف جرحی با ۱۰ نفر مجروح و ۲۴ مورد تصادف خسارتی در راه‌های درون‌شهری استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن توجه به جلو، بیشترین علت وقوع تصادفات است و پس از آن سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی، از دیگر دلایل وقوع حوادث رانندگی به شمار می‌روند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه رانندگی کردن در ماه مبارک رمضان شرایط خاص خود را دارد، ادامه داد: رانندگی بعد از خوردن سحری به دلیل سنگین شدن معده باعث خواب‌آلودگی می‌شود و رانندگی در زمان بعدازظهر که خستگی و خواب‌آلودگی بر فرد روزه‌دار مستولی می‌شود، توصیه نمی‌شود. رانندگان اگر احساس خستگی و خواب‌آلودگی در چشمان خود کردند، بلافاصله در مکان مناسبی توقف کنند و پس از شستن دست و صورت و رفع خستگی، دوباره به رانندگی ادامه دهند.

کد خبر 651662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.