محسنی‌اژه‌ای تکلیف بی‌حجاب‌ها را مشخص کرد / چه سرنوشتی در انتظار زنان بی‌حجاب است؟

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه افراد بی‌حجاب مجازات می‌شوند، گفت: کشف حجاب مصداق خلاف عفت عمومی، مبانی شرع و قانون است و دشمن از آن حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین جلسه شورای عالی قضائی با اشاره به مقوله ناهنجاری‌های اجتماعی، اظهار کرد: ضابطان موظف هستند با جرم مشهود و هر نوع ناهنجاری که خلاف قانون و شرع است و در ملاء‌عام رخ می‌دهد و سبب آزردگی مردم مؤمن می‌شود، برخورد کنند و موارد را برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح قضائی ارجاع دهند و مراجع قضائی نیز باید در رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها اهتمام داشته باشند.

وی در زمینه مقابله با ناهنجاری‌ها، بر نقش دستگاه‌ها و بخش‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: در مقوله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، قبل از کار سلبی، باید کار ایجابی انجام داد و دستگاه‌های مسئول در این مقوله از جمله دستگاه‌های فرهنگی نباید از خود سلب مسئولیت کنند؛ همه دستگاه‌های فرهنگی کشور در این زمینه وظایفی دارند که در همه شرایط و زمان‌ها باید به این وظایف عمل کنند و باید نسبت به عمل به وظایف خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، همچنین در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اصفهان در تالار کوثر این شهر گفت: در صورت شناسایی و دستگیری این عاملان، قوه قضائیه به صورت ویژه و خارج از وقت به این موضوع رسیدگی می‌کند و تمام کسانی _از جمله مشاور، معاون، مُسبب_ که به هر نحو در این مسائل شریک باشند، بدون هیچ اغماضی تحت پیگرد قاطع قرار می‌گیرند.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به اینکه کشف حجاب به مثابه دشمنی با نظام و ارزش‌های آن است و افرادی که اقدام به این ناهنجاری کنند، مجازات خواهند شد، افزود: کشف حجاب مصداق خلاف عفت عمومی، مبانی شرع و قانون است و دشمن از آن حمایت می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 651588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.