راه‌اندازی برنامه دوچرخه برقی و خودروی اشتراکی در سن‌ژواکین

شورای شهر سن‌ژواکین در آمریکا با هدف ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه با تأکید بر خدمات‌رسانی به جوامع محروم منطقه از نظر اقتصادی، برنامه دوچرخه برقی و خودروی اشتراکی خود را راه‌اندازی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر سن‌ژواکین در حال معرفی یک برنامه به اشتراک‌گذاری خودرو و دوچرخه در این منطقه است تا گزینه‌های حمل‌ونقل پاک و مقرون‌به‌صرفه را با تأکید بر خدمات‌رسانی به جوامع محروم جامعه از لحاظ اقتصادی به مرحله اجرا درآورد.

شورا تأکید کرد که این برنامه اشتراک با عنوان «مجموعه جابه‌جایی‌های مدرن جمعی استاکتون» از یکم آوریل به‌مرحله اجرا گذاشته می‌شود و مدیریت آن برعهده سرویس حمل‌ونقل منطقه‌ای سن‌ژواکین قرار دارد. بودجه مالی ۷.۴ میلیون دلاری آن نیز از محل پروژه سهام عدالت حمل‌ونقل پایدار هیئت منابع هوایی کالیفرنیا تأمین می‌شود.

شورای شهر توضیح داد که در راستای اجرای این طرح یک ایستگاه دوچرخه مرکزی در نزدیکی کتابخانه محوطه دانشگاه شهر برای استفاده عموم جامعه ایجاد خواهد شد و ایستگاه‌های دیگر طی یک برنامه آزمایشی در نقاط کلیدی سن‌ژواکین قرار خواهد گرفت. استفاده از این برنامه در اوایل تابستان پیش رو نیز آنلاین خواهد شد.

شورا ضمن اشاره به ارزشمندی این طرح برای مدرن‌سازی حمل‌ونقل و بهینه‌سازی گزینه‌های سفر در سن‌ژواکین، خاطرنشان کرد که وجود ایستگاه‌ها در پردیس دانشگاهی شهر نقش بسزایی در جا افتادن این برنامه در بسیاری از بخش‌های شهر ایفا خواهد کرد و از طریق همکاری گسترده مجریان این طرح با سازمان‌های غیرانتفاعی و آژانس‌های دولتی و خصوصی سراسر شهر، سن‌ژواکین به یک رهبر منطقه‌ای در اجرای راه‌حل‌های حمل‌ونقل پایدار تبدیل خواهد شد.

راه‌اندازی برنامه دوچرخه برقی و خودروی اشتراکی در سن‌ژواکین

شورای شهر سن‌ژواکین مطرح کرد که اجرای این طرح از طریق یک برنامه‌ریزی حمل‌ونقل منطقه‌ای چندین ساله با استفاده از نظرات خود ساکنان انجام گرفته است تا یک سیستم حمل‌ونقل مبتنی بر عدالت، کارایی، ایمنی و انتخاب‌محور در اختیار شهروندان قرار دهد و ادامه داد که این برنامه آزمایشی، تحقق اهداف اصلی شورای شهر شامل تقویت ارتباطات به‌کمک حمل‌ونقل عمومی، ارائه حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه به جوامع محروم، تسهیل جابه‌جایی در شهر و بهبود کیفیت هوا در منطقه را امکان‌پذیر خواهد کرد.

شورا تصریح کرد که این پروژه به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری‌های آب‌وهوایی کالیفرنیا، یک ابتکار ایالتی است که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، تقویت اقتصادی شهرها، بهبود سلامت عمومی و پایداری محیط زیست به‌ویژه در راستای منفعت جوامع محروم اختصاص می‌دهد.

کد خبر 651579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.