نخستین بارش شهابی مصنوعی و رنگین‌کمانی جهان در سال ۲۰۲۵ انجام می‌شود

ژاپنی‌ها قرار است در سال ۲۰۲۵ با پرتاب یک ماهواره و رهایش یک شهاب سنگ، بارش شهابی رنگین کمانی در فضا ایجاد کنند که اولین بارش شهابی مصنوعی جهان به شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، ژاپنی‌ها قرار است در سال ۲۰۲۵ با پرتاب یک ماهواره و رهایش یک شهاب سنگ، بارش شهابی رنگین کمانی در فضا ایجاد کنند که اولین بارش شهابی مصنوعی جهان به شمار می‌رود.آن‌ها برای اجرای این پروژه که «اسکای کانواس» (SKY CANVAS) نام دارد، ذرات شبیه‌ساز شهاب سنگ را در یک ماهواره قرار می‌دهند و به ارتفاع ۲۵۰ مایلی (۴۰۰ کیلومتری) به فضا می‌فرستند و در نهایت در یک منطقه تعیین‌شده، آن را رها می‌کنند.

قرار است این اولین بارش شهابی مصنوعی جهان توسط استارتاپ فضایی «ALE» بر فراز ژاپن ایجاد شود. مسئولان این استارتاپ می‌گویند که این شهاب سنگ‌های مصنوعی آهسته‌تر حرکت می‌کنند و برای مدت طولانی‌تری نسبت به شهاب سنگ‌های طبیعی نورانی می‌مانند و همچنین در منطقه‌ای به طول ۲۰۰ کیلومتر امکان مشاهده آنها وجود دارد.

آن‌ها همچنین ادعا کرده اند که مواد تشکیل دهنده گلوله‌های شهاب سنگ را می‌توان تغییر داد تا یک شهاب سنگ رنگین کمانی ساخت. همچنین به گفته آن‌ها این ماهواره پس از انجام مأموریت خود به طور کامل از بین می‌رود و زباله فضایی از آن در جو قرار باقی نمی‌ماند.

مأموریت این ماهواره تنها ایجاد بارش شهابی رنگین کمانی نیست. این ماهواره قرار است داده‌هایی در مورد لایه سوم جو زمین یعنی مزوسفر (mesosphere) جمع آوری و به زمین مخابره کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 651485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.