تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اولویت شهرداری است

شهردار زرین‌شهر گفت: با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و استراتژیک شهرداری و بهره‌برداری از آنها، فصل نوینی از توسعه و پیشرفت در خطه طلایی ایران ایجاد می‌شود.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، یکی از اهداف مهم مدیریت شهری زرین‌شهر را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و اظهار کرد: اولویت نخست شهرداری زرین‌شهر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در قالب برنامه‌های عملیاتی و راهبردی است.

وی افزود: تلاش شده است با نگاه کارشناسی وارد میدان عمل شویم تا از اتخاذ تصمیمات توسعه‌ای و عمرانی به صورت سلیقه‌ای جلوگیری شود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: این شهر طی سال‌های گذشته تغییر و تحولات زیادی را تجربه کرده و تلاش شده است در دوره‌های مختلف مدیریت شهری پروژه‌های متفاوتی جهت بهبود زیست شهری و ارتقای خدمات برای شهروندان کلنگ‌زنی شود و به بهره‌برداری برسد، اما بعضی از این پروژه‌ها به دلایل مختلف همچنان پس از سال‌ها به بهره‌برداری نرسیده و اتمام این پروژه‌ها به مطالبه شهروندان مبدل شده است.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اولویت شهرداری برای آبادانی و پیشرفت خطه طلایی ایران است، تصریح کرد: ما بر این باور هستیم با اتمام پروژه‌های نیمه‌سنگین و استراتژیک شهرداری و بهره‌برداری از آنها فصل نوینی از توسعه و پیشرفت در خطه طلایی ایران ایجاد می‌شود و یکی از این پروژه‌ها، پروژه پارک‌سوار است که بیش از ۱۶ سال از کلنگ‌زنی و آغاز این پروژه می‌گذرد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری زرین‌شهر با آغاز فعالیت خود در دوره ششم تلاش کرده است تا با ترسیم نقشه راه و به سرانجام رساندن پروژه‌های شهری به مطالبات شهروندان پاسخ دهد از این‌رو تدابیری نیز برای عبور از چالش‌های پیش روی پروژه پارک‌سوار اتخاذ شد.

تحول و پویایی در دستور کار مدیریت شهری

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه مدیریت شهری ایجاد تحول و پویایی را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: امروز برای دستیابی به رشد اقتصادی نیازمند بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی هستیم و بر همین اساس پیگیری‌های مستمری در قالب معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای جلب نظر فعالان اقتصادی انجام گرفته است تا زرین‌شهر در مسیر و ریل توسعه اقتصادی قرار داده شود.

وی تاکید کرد: پارک‌سوار یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری به‌شمار می‌آید که نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری است. شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه پارک‌سوار، در دوره ششم با جدیت دنبال شد و پس از اعلام فراخوان، پیشنهادهایی برای این پروژه ارائه شد که توسط کمیته سرمایه‌گذاری مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند.

اسماعیلی‌احمدی افزود: پس از بررسی کارشناسان شهرداری ایراداتی در طرح شناسایی شد که نیازمند اصلاح بودند، از این‌رو سه کمیته تشکیل شد تا مطالعات لازم روی طرح ارائه شده انجام و در نهایت به شورای عالی سرمایه‌گذاری ارسال شود تا پس از تصویب، فراخوان اصلی صادر و واگذاری این پروژه به بخش خصوصی انجام گیرد.

وی نخستین مسئله سرمایه‌گذاری را امنیت خاطر اقتصادی دانست و تصریح کرد: بر اساس پیشنهادهای ارائه شده اتمام و بهره‌برداری از این پروژه را در قالب قرارداد bot یا قرارداد مشارکت مدنی (BOLT) اجرایی شود.

شهردار زرین‌شهر ادامه داد: شهروندان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که پروژه پارک‌سوار زرین‌شهر فضایی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع بوده که به دلایل مختلف از جمله هزینه‌بر بودن، مباحث اقتصاد شهری، کاهش چشمگیر مسافر و تردد اتوبوس و مینی‌بوس قابلیت حمل‌ونقلی خود را از دست داده و نیاز است با تغییر کاربری این پروژه احیا شود.

وی اضافه کرد: در پیشنهادهای ارائه شده از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مصالح ساختمانی لوکس وجود از برندهای مختلف وجود دارد که در صورت اجرایی شدن آن یک طبقه از این پروژه توسط سرمایه‌گذار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهردار زرین‌شهر گفت: در مطالعات اقتصادی تغییر کاربری پروژه پارک‌سوار علاوه بر مرکز نمایشگاهی، مباحث خدماتی همچون رستوران، فودکورت و شهربازی سرپوشیده نیز مورد بررسی قرار گرفته است تا بازگشت سرمایه در این پروژه و روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کندو علاوه بر بازگشت سرمایه، درآمد پایدار را نیز برای شهر و شهرداری کسب شود.

وی افزود: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام برای شهر یک فرصت و امتیاز به‌شمار می‌آید، از این‌رو امیدواریم با تحقق سیاست‌های تعریف شده در آینده نزدیک شاهد جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اتمام و بهره‌برداری از این پروژه باشیم تا کام شهروندان شیرین و به مطالبات آنان پاسخ عملیاتی داده شود.

کد خبر 651414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.