کاهش آلودگی صوتی شبانه با ابتکار شهرداری لوون

مسئولان شهر لوون بلژیک برای کاهش نویزهای (صدا) شبانه، دستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی را در مناطق مختلف نصب کردند و با شناسایی مناطق پرصدا، از افراد عامل صدا درخواست کردند تا محیط را ترک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری لوون نتایج چندین پروژه آزمایشی را با هدف کاهش صدای شبانه در شهر اعلام کرد. مقامات دستگاه‌های اندازه‌گیری نویز را نصب کردند و اقدامات مختلفی را برای یافتن مؤثرترین آنها به کار گرفتند.

لوون به برگزاری مهمانی‌های شبانه شهرت دارد و جوانان شهر تا آخر شب اوقات خوشی را سپری می‌کنند. با این حال، لوون میزبان افراد شاغل زیادی است که باید صبح‌ها سر کار بروند و به همین دلیل خواب کافی شبانه برای آن‌ها بسیار ضروری است. برای حل این مشکل، شهر چندین پروژه را با استفاده از نور و نویزسنج امتحان کرد.

اولین قدم برای کاهش صدای خیابان‌ها در شب، شناسایی منابع و ایجاد راهی برای سنجش نتایج ابتکارات مختلف بود. این کار از طریق استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری صدا انجام شد که در مناطق مسکونی بین آگوست ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ نصب شد.

این دستگاه‌ها صداهای بالاتر از ۷۰ دسی‌بل را ثبت کردند و توانستند بین منابعی مانند صدای انسان و ماشین‌ها تمایز قائل شوند. بر اساس داده‌ها پر سر و صداترین شب‌ها در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بوده است.

علاوه بر این، منبع اصلی سر و صدا اتومبیل‌های دوردست بودند و پس از آن صداهای محیطی و سپس صدای خنده یا فریاد انسان‌ها در رتبه سوم قرار گرفت. پر سر و صداترین ماه‌ها در این تحلیل اکتبر ۲۰۲۲ و پس از آن مارس ۲۰۲۲ بود که طی آن بسیاری از قوانین مربوط به کووید -۱۹ برداشته شد.

به‌رغم این واقعیت که به نظر می‌رسد خودروها بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سر و صدا هستند، اقداماتی که شهر به کار می‌برد بر کاهش صدای انسان مانند فریاد زدن، خندیدن و مهمانی در خیابان متمرکز است.

ثابت شد که مؤثرترین اقدام برای کاهش آلودگی صوتی انسانی، تابش نور روی کلیسای سنت مایکل بود که باعث می‌شد محیط روشن شود. سپس با نورافکنی پیام‌دار از عابران خواسته می‌شد که به ساکنان در حال خواب احترام بگذارند و مهمانی و دورهمی شبانه را تعطیل کنند. این اقدام منجر به کاهش ۳۰ درصدی صدا در منطقه شد.

کاهش آلودگی صوتی شبانه با ابتکار شهرداری لوون

کد خبر 651404

برچسب‌ها