فعالیت ایستگاه جست‌وجو، تفکر و خلاقیت در موزه گرمابه شاهزاده‌ها

مدیر موزه گرمابه شاهزاده‌ها گفت: در روند بازدید از موزه در ایستگاه جست‌وجو، تفکر و خلاقیت توسط کارشناسان به زبان عامیانه به کودکان توضیحاتی درباره موزه داده می‌شود و کودکان با جست‌وجو کردن باید طرح و نقاشی نیمه‌کاره روی کاشی را تکمیل و رنگ‌آمیزی کنند.

محمد هاشم صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در موزه گرمابه شاهزاده‌ها ایستگاه کودک با همکاری کارشناسان متخصص در مدرسه به مناسبت فرارسیدن نوروز برپا شده است که مبنای آن جست‌وجو، تفکر و خلاقیت داخل گرمابه برای کودکان است.

وی افزود: در روند بازدید از موزه توسط راهنمایانی که در موزه مستقر هستند برای اینکه بازدید از موزه برای کودک نیز جذابیت داشته باشد، فعالیت‌هایی تدوین شده است که از المان‌های شاخص همچون طرح‌ها و نقاشی‌های روی کاشی و دیوارهای موزه ایده گرفته شده که تلفیقی از بازی و نقاشی برای کودکان است.

مدیر موزه گرمابه شاهزاده‌ها تصریح کرد: درروند بازدید از موزه توسط کارشناسان به زبان عامیانه به کودک توضیحاتی در خصوص موزه داده می‌شود و کودک با جست‌وجو کردن و پیدا کردن باید طرح و نقاشی نیمه‌کاره روی کاشی را تکمیل و رنگ‌آمیزی کنند.

فعالیت ایستگاه جستجو، تفکر و خلاقیت در موزه گرمابه شاهزاده‌ها

وی تصریح کرد: نقوش ویژه حمام همچون پهلوان و خورشیدخانم در حمام شاهزاده‌ها که حمامی است که یکی از شاهزادگان دوران صفوی آن را بنا کرده، طراحی شده است که در نقوش آهک‌بری و نقاشی‌های زیر طاق مشخص است؛ گرافیست‌ها خطوط محیطی این نقش‌ها رو دوباره استخراج کرده‌اند و به‌صورت نیمه‌کاره روی کاشی آورده‌اند تا کودک بتواند این نقش را با نقش اصلی تطابق دهد و آن نقش را طراحی، تکمیل و رنگ کند و به‌صورت یک هدیه با خود ببرد تا یاد و خاطره‌ای از حمام شاهزاده‌ها داشته باشد و به‌عنوان یک سفیر فرهنگی اصفهان در ایران و جهان باشد.

فعالیت ایستگاه جستجو، تفکر و خلاقیت در موزه گرمابه شاهزاده‌ها

صرامی ادامه داد: اگر والدین اجازه دهند، کودکان با راهنمایان مستقر در موزه این مسیر را طی و یک نقاشی نیمه‌کاره را انتخاب و تکمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کار بازی، سرگرمی و آموزش برای کودکان است، خاطرنشان کرد: کودکان در طول ۲۰ دقیقه بازدید به‌صورت رایگان از این امکانات استفاده می‌کنند. این برنامه از دوم الی دوازدهم فروردین‌ماه و از ساعت ۹ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

فعالیت ایستگاه جستجو، تفکر و خلاقیت در موزه گرمابه شاهزاده‌ها

مدیر موزه گرمابه شاهزاده‌ها گفت: هدف از طراحی این بازی برای کودکان، درگیر کردن اذهان آن‌ها با مسائل هویتی است؛ یکی از اقداماتی که انجام داده‌ایم این است که بازی‌هایی را در دفتر تخصصی بازار طراحی می‌کنیم که نوجوانان علاوه بر شناختی که از درهم‌تنیدگی بازار نیاز است داشته باشند، بتوانند فضاهای ناشناخته بازار را هم کشف کنند و در مسابقه بزرگ‌تری با دیگران رقابت کنند، پس یکی از وظایف دفتر تخصصی بازار، خواناسازی بازار است.

کد خبر 651389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.