شعار سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری کلان اقتصاد ایران را مشخص کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رهبر انقلاب با طرح شعار مهار تورم و رونق تولید هدف‌گذاری بسیار دقیقی را برای اقتصاد کشور ترسیم کردند که امیدواریم با تحقق آن مردم منتفع شوند.

به گزارش ایمنا، احمد راستینه درباره نام‌گذاری سال جدید به نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر انقلاب اظهار کرد: در طول سالیان متمادی به‌خصوص در دهه اخیر هدف‌گذاری دقیق و راهبردی برای حرکت به سمت رشد اقتصادی، رونق تولید و کمک به اشتغال جوانان از سوی مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه اقتصاد ایران از سوی آمریکا، این نام‌گذاری و هدف‌گذاری‌ها تأثیرات خوبی در رونق تولید داشته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست با همه فشارها و تحریم‌های ظالمانه به سمت پایدارسازی اقتصاد حرکت کند و با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان قدم‌های مثبتی در جهت تولید بردارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ادامه داد: در سایه همکاری قوا و با وجود تحریم‌ها، اتفاقات خوبی برای اقتصاد کشور رقم خورد، به‌گونه‌ای که امسال توانستیم بر فشارهای اقتصادی غلبه کنیم و از رکود اقتصادی خارج شویم و به میانگین رشد اقتصادی ۳.۵ درصد برسیم.

راستینه خواستار آن شد که در سال جدید نیز همه قوا و دستگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال گام بردارند تا با مهار تورم، کام مردم شیرین شود.

وی افزود: با مهار تورم و هدایت نقدینگی به سمت تولید حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی رشد می‌کنند و اگر بتوانیم به سمت مهار تورم گام‌های مؤثری برداریم دستاوردهای مثبتی عاید کشور خواهد شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اضافه کرد: طرح شعار امسال رهبر انقلاب (مدظله‌العالی) تکمیل‌کننده شعارهای سال‌های گذشته و اثر بخش کردن نتایج ملموس اقتصادی در زندگی مردم است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: دولت سیزدهم توانست با افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت، توسعه روابط سیاسی با کشورهای همسایه، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از رکود اقتصادی خارج شود و با رونق اقتصادی فرصت‌های خوبی برای اشتغال‌زایی در کشور فراهم کند.

راستینه افزود: مردم انتظار دارند این گام‌های موفق دولت را در سفره و معیشت خود به صورت ملموس ببینند.

وی ادامه داد: نام‌گذاری امسال بسیار هوشمندانه و دقیق و در راستای اثربخشی هدف‌گذاری شعارهای اقتصادی سال‌های گذشته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره از تقویت ارزش پول ملی به عنوان یکی از مسائل مهم یاد کرده‌اند و تاکید دارند که برای حفظ اقتدار کشور باید ارزش پول ملی حفظ شود و امیدواریم که همه مسئولان بتوانند شعار سال را عملیاتی کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 651385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.