هم‌بازی نوروزی اصفهانی‌ها / شادی و تماشا در باغ غدیر

رویداد «هم‌بازی» با هدف ایجاد شور و نشاط بین شهروندان اصفهانی و مسافران نوروزی با ارائه بیش از ۱۰۰ بازی ورزشی و تفریحی رایگان در باغ غدیر برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «چهارباغ‌زی» رویدادی با نامی ترکیب شده از چهارباغ و بازی بود که هر هفته بعدازظهر جمعه غرفه بازی‌های فکری، جنبشی، ورزشی، هیجانی و نقاشی در گذر فرهنگی آن برپا می‌شد. مردمی که برای تفریح و خرید به محور تاریخی و فرهنگی شهر می‌رفتند ساعتی را در گذر بازی و سرگرمی‌های خانوادگی مشغول می‌شدند و حالا تجربه چهارباغ‌زی با نام «هم‌بازی» به باغ غدیر نیز آمده است.

برای عید نوروز و روزهای خوش آب و هوای ابتدای فروردین، باغ غدیر محل گردهمایی شهروندان و مسافران نوروزی است تا آن‌ها ساعاتی از روزهای تعطیل عید را با بازی و سرگرمی پشت سر بگذراند. عرصه بازی و سرگرمی نوروز، خانواده‌های زیادی را در عصرهای بهاری اصفهان به باغ غدیر می‌کشاند و به طور کلی ۹ گذر، برای این جشنواره بزرگ بازی و سرگرمی طراحی شده است.

مخاطبانی که به باغ غدیر مراجعه می‌کنند، در ورودی باغ، با مسیریاب برنامه روبه‌رو می‌شوند تا گذر مورد علاقه خود را انتخاب کنند. آن‌ها با نگاهی سریع به این نقشه مسیریاب، تصمیم می‌گیرند که گذر بازی‌های فکری، کودکانه، رومیزی، بازی و ورزش یا گذر بازی‌های الکترونیک را انتخاب کنند. در هر حال بازی‌های الکترونیک گذری است که جوانان به دلیل هیجان از آن استقبال می‌کنند.

هم‌بازی نوروزی اصفهانی‌ها/ بازی، شادی و تماشا در باغ غدیر

برخی هم به گذر قوم و خویش، جایی که اقوام مختلف ایرانی دور هم نمایشی جذاب از آداب و رسوم نواحی ایران را با لباس‌های مخصوص، اجرا می‌کنند، علاقه‌مند هستند و البته این گذر محل مناسبی برای گرفتن عکس‌های یادگاری با آدم‌های عروسکی به شمار می‌رود. به طور کلی همه گذرها مخاطب خاص خود را دارد. در گذر کودکان نیز بازی‌هایی طراحی شده است که خردسالان می‌توانند با ساخت کاردستی، نقاشی روی صورت بازی‌های جنبشی و حرکتی مشغول باشند.

همچنین گذر بازی و ورزش یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین گذرها به شمار می‌رود، چراکه سازه‌های جدید ورزشی برای نخستین بار در باغ غدیر نصب شده است تا این رویداد، جشن رونمایی این سازه‌ها نیز باشد و در واقع این سازه‌های ورزشی را از این پس اصفهانی‌ها در بیشتر پارک‌های شهر مشاهده خواهند کرد. در رویداد هم‌بازی محل قرارگیری این سازه‌ها میانه باغ غدیر است که شلوغ‌ترین گذر به شمار می‌رود، کودکان مخاطب گل کوچک محصور و خانواده‌ها مشغول تشویق آن‌ها می‌شوند. بزرگ‌ترها نیز توانایی خود در هدف‌گیری شوت را امتحان و نوجوانان زیادی تک بال و فانل بال را برای اولین بار تجربه می‌کنند.

این ظرفیت‌ها زمینه‌ساز آشنایی مردم با ورزش‌های گوناگون بود

در همین راستا احسان بعیدی، معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره رویداد هم‌بازی اظهار می‌کند: به مناسبت فرارسیدن نوروز باستانی مجموعه بازی باغ غدیر اصفهان با عنوان رویداد هم‌بازی از سوم تا دهم فروردین‌ماه به‌صورت رایگان در دسترس شهروندان و مسافران نوروزی قرار گرفت، این مجموعه در راستای ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان به‌صورت رایگان برپا شد.

وی افزود: بازی باعث ایجاد انگیزه و روحیه شاداب در بین شهروندان می‌شود، در این پروژه مجموعه‌ای از بازی‌های مختلف شامل بازی‌های سنتی، رومیزی، ابر بازی، بازی‌های ورزشی، جنبشی-حرکتی، فکری و سایر سبک‌های بازی طراحی شده است که شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها ضمن آشنایی با بازی‌های مختلف در گذشته و حال، شور و شادی را نیز در بین خانواده‌هایشان ایجاد کنند.

هم‌بازی نوروزی اصفهانی‌ها/ بازی، شادی و تماشا در باغ غدیر

از سازه‌های جدید ورزشی _ تفریحی رونمایی شد

وی با اشاره به سازه‌های جدید ورزشی تصریح می‌کند: ۱۰ سازه جدید ورزشی-تفریحی در ویژه‌برنامه «هم‌بازی» در باغ غدیر رونمایی و آماده استفاده شهروندان شد. این سازه‌ها شامل تک‌بال، گل کوچک محصور، هدف‌گیری شوت، فانل بال، میز نشیمنگاه فوتبال پارکی و میز تنیس محدب و گرد است. این سازه‌های جدید ورزشی-تفریحی و بومی‌سازی شده پارکی در ماه‌های آینده رفته‌رفته به پارک‌های سطح شهر افزوده می‌شود.

خلاقیت در باغ غدیر امری مشهود بود

مسئولان شهری نیز همچون مردم بازدیدی از باغ غدیر داشتند و حتی برخی بازی‌ها را نیز تجربه کردند. به همین بهانه گفت‌وگویی کوتاه با یکی از مسئولان استان اصفهان داشتیم.

مجید نادرالاصلی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از بازدیدکنندگان این رویداد تفریحی و سرگرمی است و در این باره اظهار می‌کند: مجموعه‌ای از بازی‌ها، ابداعات و خلاقیت‌هایی را در رویداد هم‌بازی مشاهده کردیم و می‌توان گفت همه کسانی که به باغ غدیر مراجعه کردند، درگیر این جشنواره شدند و این موضوع جالب توجه بود.

هم‌بازی نوروزی اصفهانی‌ها/ بازی، شادی و تماشا در باغ غدیر

این جشنواره پویایی اصفهان را به همراه داشت

با توجه به اینکه شهروندان اصفهانی حضور پرشوری در این رویداد داشتند و مجری برنامه دقایقی با شرکت‌کنندگان هم‌کلام می‌شد، در بین این گفت‌وگویی با یکی از شهروندان اصفهانی در خصوص تجربه شیرین روزهای قبل و تمایل به حضور دوباره در این رویداد ورزشی تفریحی داشتیم.

شهروند مراجعه‌کننده به باغ غدیر درباره این رویداد خاطرنشان کرد: امسال تفریحات جذابی را در باغ غدیر شاهد بودیم که سبب شده بود خانواده‌های زیادی در این محل حضور پیدا کنند. برنامه‌های جالبی وجود داشت که برای همه سنین مناسب بود و کودکان، نوجوان و حتی افراد مسن از آن استقبال خوبی به عمل آوردند. ارائه رایگان انواع بازی‌های ورزشی و تفریحی در نوروز امسال تجربه‌ای موفق بود که به شور و نشاط و پویایی شهر و شهروندان منجر شد. سلامتی و شادابی می‌تواند دستاورد این دورهمی بزرگ باشد که احتمالاً شهروندان از مسئولان شهری تقاضای تکرار این تجربه لذت‌بخش را خواهند داشت.

هم‌بازی نوروزی اصفهانی‌ها/ بازی، شادی و تماشا در باغ غدیر

کد خبر 651218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.