اجرای برنامه‌های فرهنگی نوروزی اصفهان در کشور منحصربه‌فرد است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «هم‌آغاز» برای روزه‌اولی‌ها در میدان امام خمینی(ره) اظهار کرد: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع نوروزی در این میدان تاریخی با حضور جمعیت زیاد همراه بود که در کل کشور منحصربه‌فرد بوده است و این برنامه‌ها تا سیزدهم فروردین ادامه داد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و تقارن آن با بهار قرآن اظهار کرد: امسال را باید سالی منحصربه‌فرد در زمینه انجام اقدامات نوروزی برای استفاده شهروندان و مسافران بدانیم، زیرا شیوع کرونا چند سالی باعث شد میزان سفرها کاهش پیدا کند و صنعت گردشگری آسیب ببیند اما با فروکش کردن آن و بازگشت به شرایط عادی شاهد افزایش میزان سفرها بودیم.

وی با بیان اینکه در سطح شهر اصفهان امسال اقدامات بسیار خوبی به‌ویژه در حوزه فضای سبز، نظافت و زیباسازی شهر انجام شد، افزود: تمام سال‌ها در این خصوص تنوع و نوآوری وجود داشته است که هر کدام از آن‌ها احتیاج به فکر و برنامه‌ریزی دارد و باید هزینه مناسب برای انجام این اقدامات در نظر گرفته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان قبل از نوروز فعالیت خود را با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط آغاز کرد و تصمیم‌گیری‌های خوبی انجام شد و برای اسکان و پذیرش مسافران، ترافیک و سایر حوزه‌ها تصمیم‌گیران حضور داشتند که نتیجه آن کاهش محسوس مشکلات نسبت به سال‌های قبل بود.

وی با بیان اینکه تعداد مجموعه‌هایی که شهرداری قبل از نوروز برای اسکان مسافران آماده می‌کرد، امسال افزایش یافت و باغ فدک و ورزشگاه‌های سرپوشیده در اختیار مسافران قرار گرفت، گفت: امسال مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری با برنامه‌های متنوع و زیاد از دو روز قبل از نوروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد، برنامه‌هایی که استفاده‌کنندگان آن اعلام رضایت داشتند و از دست‌اندرکاران این برنامه‌ها قدردانی کردند.

قربانی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه تحویل سال در گلستان شهدا و پل خواجو بسیار مفصل بود، همچنین با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه «هم‌آغاز» برای روزه‌اولی‌ها در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع نوروزی در این میدان تاریخی با حضور جمعیت زیاد همراه بود که در کل کشور منحصربه‌فرد بوده است، البته این برنامه‌ها تا سیزدهم فروردین ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در باغ غدیر اصفهان برای جوانان و نوجوانان، کودکان و نونهالان برنامه‌هایی به صورت دائمی اجرا می‌شود که شهروندان می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شرایط ترافیکی شهر در ایام نوروز امسال افزود: با همکاری شهروندان و مسافران نوروزی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حجم ترافیک در شهر زیاد نبود و این توفیقی برای شهر اصفهان بود.

کد خبر 651159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.