لزوم پرهیز از نگاه تصنعی به شعار سال

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اهمیت مهار تورم گفت: بخشی از مشکلات کنونی کشور ناشی از تورم لجام‌گسیخته است که باید مهار شود، همچنین در صورتی که رشد اقتصادی نداشته باشیم، نقدینگی موجود در بازار می‌تواند باعث رکود تورمی شود که سم مهلکی برای اقتصاد به شمار می‌آید.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نام‌گذاری سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: نگاهی به نام‌گذاری‌های اقتصادی سال‌های گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که این عناوین قطعاتی از پازل‌هایی هستند که یک اقتصاد را به سمت توسعه هدف‌گذاری کرده است.

وی یکی از قطعات باقی‌مانده را موضوع مهار تورم و رشد تولید دانست و افزود: این هدف‌گذاری برای دولت می‌تواند باعث کنترل نقدینگی، کاهش قیمت‌ها و تورم شود، همچنین حرکت در مسیر رشد اقتصادی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و جی‌دی‌پی یا تولید ناخالص ملی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دارای دو مؤلفه رکود و تورم مردود است، گفت: دولت‌ها نمی‌توانند این مدل را در پیش بگیرند یا در کنار آن زیرساخت‌های اقتصادی را ایجاد کنند زیرا این دو مؤلفه باعث جلوگیری از رشد تولید و گرانی و تورم می‌شود.

نقدینگی عامل رکود تورمی و سم مهلکی برای اقتصاد است

یک فعال سیاسی اصولگرا نگاه رهبری به مشکلات موجود کشور را زیرساختی معرفی کرد و ادامه داد: دولتمردان نباید به‌صورت تصنعی به دنبال مهار تورم یا رشد اقتصادی بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم باشند، به نظر می‌رسد که لازم است دولتمردان از اکنون برنامه ارائه دهند زیرا اکتفا کردن به شعار چندان تأثیری نخواهد داشت.

وی درباره راهکارهای تحقق شعار سال یادآور شد: شعارها عام هستند، اجرای یک بخش از آن وظیفه دولت است و بخش دیگر بر عهده نهادها، آحاد مردم، سرمایه‌گذاران داخلی و کسانی است که دنبال اثرگذاری در اقتصاد کشور هستند.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر مسئولیت عمومی دستگاه‌های اجرایی و مردم برای اجرای شعار سال گفت: باید همه آحاد ملت چه بخش دولتی چه خصوصی و چه تعاونی‌ها درگیر اجرای شعار سال شوند.

وی با اشاره به اهمیت مهار تورم تصریح کرد: بخشی از مشکلات کنونی کشور ناشی از تورم لجام‌گسیخته است که باید مهار شود، همچنین در صورتی که رشد اقتصادی نداشته باشیم، نقدینگی موجود در بازار می‌تواند باعث رکود تورمی شود که سم مهلکی برای اقتصاد به شمار می‌آید.

کد خبر 651113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.