دو نهاد اسلامی هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم کردند

سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه جهانی علمای مسلمان یورش شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجد الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس توسط آنها را محکوم کردند.

به گزارش ایمنا، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای به یورش شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی را که تحت حمایت نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل انجام شد، واکنش نشان داد.

این سازمان در بیانیه خود تداوم حملات روزانه نظامیان رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی را محکوم و اظهار کرد: افزایش این درگیری‌های خطرناک، تعرض به اماکن مقدس و آزادی عبادت و نقض آشکار قوانین بین‌المللی، توافقات ژنو و قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل متحد در این زمینه، است.

سازمان همکاری اسلامی بار دیگر با تاکید بر اینکه همه مساحت حرم قدسی مسجد الاقصی عبادتگاه پاک مسلمانان است، از طرف‌های فعال جامعه بین‌المللی خواست مسئولیت‌های خود را در قبال فشار بر رژیم اشغالگر اسرائیل برای توقف این حملات و تجاوزات مکرر و احترام گذاشتن به اماکن مقدس و حفظ جایگاه قانونی و تاریخی مسجد الاقصی انجام دهند.

در این پیوند، همچنین اتحادیه جهانی علمای مسلمان یورش شهرک‌نشینان اسرائیلی به صحن مسجدالاقصی را محکوم کرد و این اقدام خطرناک را هتک حرمت مقدسات اسلامی و نشان دهنده نقض جدی قوانین و عُرف‌های بین المللی دانست و بر اهمیت تلاش برای ایجاد صلح عادلانه و گسترده و توقف این اقدامات که شانس راه حل در مناطق اشغالی را تضعیف می‌کند، تاکید کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر حل و فصل مساله فلسطین که در خط مقدم مسائل فوری و دردناک بین المللی قرار دارد، تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را محکوم کرده بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی شب‌های گذشته به بهانه‌های واهی به مسجدالاقصی حمله کرده و چندین فلسطینی معتکف و در حال نیایش در ماه مبارک رمضان را بازداشت کردند.

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در واکنش به این اقدام هتاکانه صهیونیست‌ها گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی لشکرکشی جنون‌آمیز خود را علیه مسجد مبارک الاقصی شروع کرده و در این مکان با عبادت خدا می‌جنگد و آن را از معتکفین تخلیه می‌کند.

رژیم صهیونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرده بود که نیروهای بیشتری را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی مستقر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 651079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.