۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بازدید داشتند

رییس اداره میراث فرهنگی قاین گفت: از هفدهم اسفندماه ۱۴۰۱ تا ششم فروردین، بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، صنایع دستی، سلامت و موزه‌های شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ایمنا، حمید عباس زاده امروز _چهارشنبه نهم فروردین ماه_ با بیان اینکه هر ساله حجم بالایی از مسافران نوروزی، از مناطق و روستاهای گردشگری بازدید می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ جاذبه قاین در سامانه «جانا» ثبت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین افزود: از هفدهم اسفندماه تا ششم فروردین ماه، بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، صنایع دستی، سلامت، موزه‌ها و تفریحی شهرستان بازدید کرده‌اند.

عباس زاده ادامه داد: بیشترین آمار بازدیدها مربوط به منطقه گردشگری بوذرجمهر، پارک جنگلی قاین و شهر خضری دشت بیاض بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نظارت بر عملکرد اقامت گاه‌های نوروزی خاطرنشان کرد: یک تیم مشترک از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به طور مستمر از مهمان‌سراها، مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز بین راهی نظارت می‌کنند.

وی از تشدید و استمرار گشت‌های نظارتی خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰ مورد بازدید از مکان‌های مورد هدف انجام شده و به متخلفان هم تذکرهایی داده شده است.

منبع: مهر
کد خبر 651060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.