روابط ایران و روسیه رو به جلو است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: گفت‌وگوهای ایران و روسیه در زمینه‌های گوناگون فعالانه ادامه دارد و مسیر آن رو به جلو است‌.

به گزارش ایمنا، سرگئی لاوروف امروز _چهارشنبه نهم فروردین‌ماه_ در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: روابط و تبادل‌های دوجانبه در زمینه سیاسی، تجاری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی همچنین در اجرای پروژه‌های کلیدی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بخش کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی روابط رشد پایداری داشته است و همکاری‌های نزدیکی را در امور بین‌الملل و منطقه‌ای داریم و امروز همه این مسائل در دستور کار مذاکرات ما قرار دارد.

وزیرخارجه روسیه با تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات مفید و ثمربخشی با همتای ایرانی داشته باشد.

نقش مؤثر روسیه در گفت‌وگوهای ایران و گروه ۴+۱

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان که شب گذشته به مسکو سفر کرده است، امروز _چهارشنبه نهم فروردین‌ماه_ با سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه در محل وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان شب گذشته و در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ که توسط همکارانم در وین ماه‌ها به طول انجامید، روسیه نقش مؤثری داشت و همکاران ما در روسیه به تلاش‌های خود برای بازگشت طرفین به تعهداتشان ادامه می‌دهند.

وزیر امور خارجه در واکنش به ابراز نگرانی آمریکا درباره همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه گفت: همکاری‌های دفاعی از موضوعات در دستور کار تهران و مسکو است اما این همکاری‌ها علیه هیچ طرفی نخواهد بود.

کد خبر 650994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.