حاج‌صفی، علی پروین را جا گذاشت

چپ‌پای کاشانی تیم ملی ایران برای سی‌ودومین بار، در یک بازی ملی بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی ایران در ۳۳ سالگی همچنان با صلابت در ترکیب اصلی تیم ملی می‌درخشد و نام خود را در جمع بزرگان تاریخ فوتبال ایران برجسته‌تر می‌کند.

حاج‌صفی که به عنوان بازیکن لژیونر از آ. ا. ک آتن یونان در فیفادی اخیر توسط امیر قلعه‌نویی به تیم ملی ایران دعوت شد در دو بازی دوستانه برابر روسیه و کنیا به عنوان دفاع چپ در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گرفت و عملکرد خوبی نیز از خود به جا گذاشت.

چپ‌پای کاشانی که در این دو بازی دوستانه مانند سه بازی قبلی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود به رکورد ۳۲ بار کاپیتانی در بازی‌های ملی دست یافت و بالاتر از علی پروین به رده چهارم این رده‌بندی صعود کرد. علی دایی با ۸۰ بار بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی در این زمینه رکورددار است و پس از او به ترتیب جواد نکونام با ۵۶ بار و احمدرضا عابدزاده با ۳۸ بار کاپیتانی در بازی‌های تیم ملی رکورددار هستند. حاج‌صفی تا پیش از بازی تیم ملی برابر کنیا با ۳۱ بار کاپیتانی در تیم ملی همراه با علی پروین به‌طور مشترک در جایگاه چهارم قرار داشت اما کاپیتانی در بازی برابر کنیا به معنای پشت سر گذاشتن علی پروین توسط حاج صفی در این زمینه بود.

حاج صفی، علی پروین را جا گذاشت

احسان حاج‌صفی که ۳۲ بار تجربه کاپیتانی در بازی‌های تیم ملی را دارد احتمالاً با ادامه این روند احمدرضا عابدزاده را هم پشت سر می‌گذارد و در بین سه کاپیتان برتر تاریخ فوتبال ملی ایران قرار می‌گیرد.

چپ‌پای سابق سپاهان در آستانه یک رکورد دیگر نیز قرار دارد و آن رسیدن به ۱۲۷ بازی ملی و قرار گرفتن در جمع سه بازیکن با بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران است.

کد خبر 650913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.