ثابت کردیم که ناممکنی برای ما وجود ندارد / هاکی رشته بچه پولدارها نیست!

"مردم فکر می‌کنند هاکی رشته بچه‌های پولدار است، با این حال باید اشاره کنم که اگرچه این رشته بسیار پرهزینه است اما هر کس که علاقه داشته باشد، می‌تواند کار خود را در این رشته آغاز کند."

به گزارش خبرنگار ایمنا، نگار خرم، عضو تیم ملی هاکی روی یخ بانوان کشورمان است. او در رشته‌ای فعالیت دارد که اگرچه در ایران و در میان مردم کمتر شناخته شده، اما طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و توانسته است در عرصه‌های جهانی نمایش‌های قدرتمندانه‌ای داشته باشد. تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران به تازگی توانست عنوان نایب قهرمانی کشورهای اسلامی را کسب کند. سال جاری نیز هاکی‌بازان ایرانی در هر دو گروه مردان و زنان باید در مسابقات مهمی به میدان بروند. با توجه به اهمیت رویدادهای بین‌المللی پیش رو برای تیم ملی هاکی زنان ایران و سال خوبی که این رشته ورزشی پشت سر گذاشت، گفت‌وگویی با نگار خرم، عضو تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

سالی که گذشت برای ما پر از اتفاق خوب بود

سال ۱۴۰۱ برای ما بهتر از سال‌های گذشته بود و شاید همه ما در شرایط خاصی قرار داشتیم، با این حال با قدرت ادامه دادیم. ما از اولین افرادی هستیم که این رشته را در ایران پایه‌گذاری کردیم و به همین دلیل مسئولیت سنگینی روی دوش خودمان احساس می‌کردیم. تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا علی‌رغم شرایط خاص پیش آمده و محدودیت‌ها بتوانیم رشته هاکی روی یخ را گسترش دهیم. تیم‌های متفاوتی تشکیل و به لیگ اضافه شدند. همچنین مسابقات اسلامی نیز برگزار شد که هم مردان و هم زنان توانستند نمایش خوبی داشته باشند. در سالی که گذشت لیگ بسیار خوب و منسجمی داشتیم و حتی سطح داوری نیز پیشرفت محسوسی داشت. هر کدام از تیم‌ها با یک اسپانسر در مسابقات شرکت کردند که این موضوع یک اتفاق بسیار خوب برای رشته هاکی روی یخ محسوب می‌شود. تردیدی وجود ندارد که حضور حامیان مالی توانست در نوع خود به پیشرفت هاکی روی یخ کمک مهمی کند.

ثابت کردیم که ناممکنی برای ما وجود ندارد / هاکی رشته بچه پولدارها نیست!

در مسابقات کاپ آزاد شگفتی آفریدیم

ما در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ برای اولین بار در مسابقات هاکی روی یخ شرکت کردیم و پیش از آن حضور ما در چنین مسابقاتی معطوف به رشته هاکی اینلاین بود. تیم فرمانیه در مسابقات کاپ آزاد دبی اسپانسر بود و کمک بسیاری کرد تا بازیکنان و اعضای تیم بتوانند عازم این رویداد شوند. اگرچه کاپ آزاد دبی اولین مسابقه‌ای بود که ما در قالب یک تیم در آن شرکت کردیم، اما توانستیم همه را شگفت‌زده کنیم. اگرچه تنها یک‌سال‌ونیم پیش از برگزاری مسابقات، اولین پیست یخ در ایران افتتاح شد، با این حال عملکرد ما در مسابقات چشمگیر بود.

بازیکنان حاضر در این تیم سطح نزدیک و خوبی داشتند. یک تیم از امارات و یک تیم از روسیه در این رویداد شرکت کردند که ما در هر دو دیدار برابر تیم اماراتی پیروز شدیم و یک دیدار برابر تیم روسیه نیز با پیروزی ما به پایان رسد. نتایجی که کسب کردیم تحسین حاضران در مسابقات را برانگیخت و این اتفاقات خوب همگی با پشتوانه تیم اینلاین رقم خورد که پیش از این در تیم این رشته ورزشی حضور داشتند.

پس از این مسابقات بازخورد مردم بسیار جالب بود و حتی بسیاری از افراد نمی‌دانستند که ایران تیم ملی هاکی روی یخ در رشته بانوان دارد. کسب نتیجه خوب در مسابقات کاپ آزاد یک شروع بسیار خوب برای ما بود و توانستیم پس از آن افرادی را جذب این رشته کنیم و اقبال مردم را نیز به دست آوریم.

رسیدن به المپیک در هاکی روی یخ آرزوی بزرگی است

اولین هدف ما در سال آینده مسابقات آسیایی تایلند است که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و حتی در روزهایی که لیگ در حال برگزاری بود، در هر هفته دو بار اردوی تیم ملی نیز برپا شد و با به پایان رسیدن لیگ، اردوها به صورت فشرده‌تر ادامه یافت. کشورهای امارات کویت و تایلند از جمله کشورهایی هستند که در این مسابقات شرکت خواهند کرد. امیدواریم که بتوانیم مدال طلا را در این مسابقات به دست بیاوریم و تمام تلاش خود را برای این مهم به کار می‌گیریم. در چشم‌انداز دورتر، تلاش جدی آغاز شده است تا بتوانیم هاکی روی یخ ایران را بر اساس دستورالعمل‌های فدراسیون جهانی هاکی تطبیق دهیم تا در هر تورنمنت و برنامه‌ای که توسط فدراسیون جهانی برگزار شود، شرکت کنیم. به صورت فردی نیز تلاش زیادی خواهیم کرد تا بتوانیم خود را به مسابقات المپیک برسانیم. می‌دانیم که کار بسیار سختی در پیش داریم و محقق شدن چنین هدفی کار ساده‌ای نیست، با این حال تا به امروز ثابت کردیم که ناممکنی برای ما وجود ندارد و می‌توانیم با تلاش همه دست‌اندرکاران رشته ورزشی هاکی، حتی خود را به مسابقات المپیک نیز برسانیم. همه بچه‌ها با تمام قدرت تلاش خود را به کار گرفته‌اند و همواره افتخار کرده‌ام که عضوی از این جامعه ورزشی کوچک بوده‌ام.

ثابت کردیم که ناممکنی برای ما وجود ندارد / هاکی رشته بچه پولدارها نیست!

هاکی رشته بچه‌های پولدار نیست

تصوری میان مردم وجود دارد که فکر می‌کنند هاکی رشته بچه‌های پولدار است، با این حال باید اشاره کنم که اگرچه این رشته بسیار پرهزینه است اما هر کس که علاقه داشته باشد، می‌تواند کار خود را در این رشته شروع کند. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، تهیه لوازم و تجهیزات برای ما سخت‌تر می‌شود چون تولید داخل نیستند و همه باید از خارج کشور وارد شوند. با وجود همه این صحبت‌ها، برای شروع این رشته نیاز به هزینه‌های گزافی نیست. با بودجه‌های متفاوتی می‌توان این رشته را آغاز کرد و از این بابت مشکل بزرگی وجود ندارد.

نیاز به حمایت‌های بیشتری برای تهیه لوازم و تجهیزات و برگزاری بهتر مسابقات داریم و تردیدی ندارد که حمایت‌های بیشتر می‌تواند عملکرد بازیکنان را نیز بهبود ببخشد. باید به مرحله‌ای برسیم که دغدغه ذهنی ورزشکاران هاکی تنها عملکرد بهتر در زمین مسابقه باشد. گاهی برخی از هزینه‌هایی که روی دوش بازیکنان قرار دارد، مشغله ذهنی زیادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. بهتر است که هر کسی بتواند در جایگاه خود به رشد و پیشرفت هاکی کمک کند و امور داخل زمین مسابقه را به بازیکنان واگذار کنیم و در خارج از زمین، دغدغه‌های بازیکنان را کاهش دهیم.

سالی که گذشت یک سال پر اتفاق بود و ما دست به دست هم دادیم و مسیرهای متفاوتی را پایه‌ریزی کردیم تا نسل‌های آینده در رشته ورزشی هاکی حرف‌های بیشتری برای زدن داشته باشند. امیدوارم که در سال جدید نیز بتوانیم از خود راضی باشیم و امید و انگیزه ما بیشتر از پیش باشد. مهمترین چیز این است که در پایان سال از آنچه که پشت سر گذاشتیم، رضایت داشته باشیم.

گفت‌وگو از: سجاد اسدی، خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 650885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.