کاهش ۴۵ درصدی پیک ترافیک بعدازظهرهای اصفهان

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: میزان ازدحام ترافیک در پیک بعدازظهر ابتدای سال جاری با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، به‌طور متوسط حدود ۴۵ درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بررسی وضعیت ترافیک اصفهان در روزهای پایانی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حاکی از آن است که ازدحام ترافیک در این روزها تفاوت محسوسی با یکدیگر نداشته و ساعات اوج ترافیک صبح و بعدازظهر به ترتیب ۱۰:۳۰ و ۱۸:۳۰ بوده است.

وی افزود: بررسی وضعیت ترافیک روزهای ابتدایی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حاکی از آن است که میزان ازدحام ترافیک در روز یکم فروردین این دو سال، تفاوت محسوسی با یکدیگر نداشته است، اما روز دوم فروردین ۱۴۰۲ میزان ازدحام ترافیک حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ساعات اوج ترافیک صبح و بعدازظهر در دو روز نخست سال ۱۴۰۲ به ترتیب حدود ۱۱:۳۰ و ۱۹:۰۰ بوده است که به دلیل تغییر نکردن ساعت رسمی کشور در ابتدای سال جاری، حدود یک ساعت زودتر از سال قبل اتفاق افتاده است.

وی گفت: بررسی وضعیت ترافیک در هفته دوم سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که با آغاز ماه مبارک رمضان، الگوی ترافیکی در این هفته نسبت به روزهای مشابه سال گذشته تغییر کرده است و پیک ترافیک صبح حوالی ساعت ۱۱:۳۰ و یک ساعت زودتر از پیک سال قبل اتفاق افتاده و ازدحام ترافیک آن نیز حدود ۱۵ درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

کریمی تصریح کرد: پیک بعدازظهر برخلاف سال گذشته در دو نوبت اتفاق افتاده است که اولی حوالی ساعت ۱۸:۰۰ و دومی حدود ساعت ۲۰:۰۰ است. پیک بعدازظهر سال قبل حوالی ساعت ۱۹:۳۰ بوده است.

وی ادامه داد: میزان ازدحام ترافیک در پیک بعدازظهر سال جاری نیز با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، به‌طور متوسط حدود ۴۵ درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

کد خبر 650779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.