استراتژی اقتصاد دایره‌ای آب در شهر هوشمند عربستان

نئوم عربستان با هدف ایجاد یک زیرساخت تأمین آب پایدار که روزانه تا دو میلیون مترمکعب آب شیرین‌شده برای کشور فراهم می‌آورد، به استراتژی اقتصاد دایره‌ای آب روی آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آب هسته اصلی توسعه پایدار و برای اکوسیستم‌های سالم، پیشرفت‌های اجتماعی-اقتصادی و حمایت از زندگی بسیار مهم است. بنابراین شهر هوشمند نئوم در راستای تأمین آب شیرین به میزان روزانه تا دو میلیون مترمکعب برای سراسر عربستان درصدد پیشبرد استراتژی اقتصاد دایره‌ای آب برآمده است.

شرکای درگیر در پروژه نئوم دارای مجموعه جهانی روبه‌رشدی از پروژه‌های آب هستند که شامل پروژه‌های مختلف نمک‌زدایی و بهره‌مندی از آب شور می‌شود و پروژه‌های زیرساختی آب نئوم شامل تولید، مدیریت و ذخیره‌سازی آب شیرین و فرآوری آن از آب‌های شور است که انرژی آن با برق تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

عربستان تأکید دارد که به‌منظور کاهش اثرات منفی زیست‌محیطی بر اکوسیستم شکننده دریای سرخ، نمک زدوده‌شده از آب طی فرآیند نمک‌زدایی، به‌هیچ عنوان به دریا ریخته نخواهد شد و نئوم با بهره‌گیری از تخصص جهانی خود برای ارائه راه‌حل‌های آبی، از شیوه‌ای با کمترین تأثیرات زیست‌محیطی استفاده می‌کند که با هدف آن برای ارائه یک محیط پایدارتر و ارائه اقتصاد دایره‌ای آب پایدار هم‌سو است.

استراتژی اقتصاد دایره‌ای آب در شهر هوشمند عربستان

نئوم در این رویکرد خدماتی را برای پیاده‌سازی راه‌حل‌های تجاری مناسب برای بهره‌برداری از آب شور و تبدیل آن به محصولات قابل فروش و ارزشمند در بازارهای خود مانند گچ، پلی‌وینیل کلراید (PVC)، نمک، کودهای مبتنی بر پتاسیم و منیزیم ارائه خواهد کرد. این تسهیلات به ایجاد یک اقتصاد دایره‌ای آب از تولیدات غیرقابل اجتناب آب شور در کارخانه نمک‌زدایی شهر کمک می‌کند، زیرا در راستای تولید ردپای کم‌کربن آب آشامیدنی، محصولات جانبی سودمند آب شور به‌طور پایدار تولید می‌شوند.

نئوم مطرح کرده است که این اقدامات گام‌های اولیه برای متحول کردن صنعت آب به سمت یک راه‌حل پایدار و دایره‌ای است که از مطالعات امکان‌سنجی و مشاوره‌ای گرفته تا نمونه‌کارهایی شامل تأسیسات استحصال پساب، تأسیسات آزمایشی نمایشی، تحقیق و توسعه، کارخانه نمک‌زدایی در مقیاس بزرگ، پردازش آب شور و پشتیبانی مشاوره‌های فنی‌-تجاری، توسط رهبران و کارکنانی از بیش از ۱۷ کشور در سراسر جهان اجرا خواهد شد و به گسترش روابط جهانی در زمینه تولید و تأمین آب منجر می‌شود.

کد خبر 650741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.