۱۸ استان کشور درگیر برف و باران هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان این که ۱۸ استان کشور درگیر برف و باران هستند، گفت: در حال حاضر در محور هزار برف نشسته است و رانندگان در ورودی به محدوده امامزاده هاشم (ع) دچار مشکل هستند و باید از یخ‌شکن استفاده کنند تا از این محل عبور کنند.

به گزارش ایمنا، سردار سید کمال هادیان‌فر با حضور در شبکه خبر سیما اظهار کرد: به نیمه تعطیلات نوروز رسیده‌ایم و تا به امروز بیش از ۲۹۰ میلیون حجم تردد بین شهرستانی و استانی بوده است. روزانه به طور تقریبی ۲۹ میلیون تردد را در استان‌ها و شهرستان‌ها تجربه کردیم و بیش از ۲۵ میلیون وسیله نقلیه به استان‌ها سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این روند ادامه‌دار است و شاهد پیک ترافیک در مسیر رفت و برگشت هستیم، درباره وضعیتی ترافیکی محورها تصریح کرد: در محورهای شمالی کشور در استان گیلان از شهر رشت به طرف قزوین به طور تقریبی بار برگشت بیشتر از بار رفت است. در محور چالوس، جنوب به شمال بار ترافیک افزایشی است و همینطور در محور هراز به صورت دو طرفه در حال انجام است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه به طور تقریبی ۱۸ استان ما درگیر برف و باران هستند، تاکید کرد: باران ایجاد مشکل می‌کند و سطح معابر را لغزنده خواهد کرد. همین اکنون در محور هزار برف نشسته است و رانندگان در ورودی به امامزاده هاشم (ع) دچار مشکل هستند که باید از یخ شکن استفاده کنند تا از این محل عبور کنند. هرچند سازمان راهداری برف روبی را انجام می‌دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود روند تصادفات را کاهشی عنوان کرد و افزود: روند تصادفات نسبت به روزهای اول طرح نوروزی شرایط بهبود را به خود گرفته است. شرایط بهتر شده است و رانندگان بیشتر رعایت می‌کنند. ۹۱ درصد از ترددهای ما مربوط به خودروهای سواری است که در جاده‌ها سفر می‌کنند. تصادفات ما نسبت به روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم اسفند ۱۴۰۱ و اول فروردین ۱۴۰۲ کاهشی است.

سردار هادیان‌فر خاطر نشان کرد: اما هنوز ما نگرانی‌ها را در جاده‌های کشور و در شهرها داریم. به ویژه در شهر تهران که خلوت‌تر است، سرعت افزایش پیدا کرده است و روند تصادفات افزایشی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: با توجه به سطح لغزندگی معابر در جاده‌های کشور، از رانندگان استدعا داریم که با احتیاط رانندگی کنند. سرعت مطمئنه، پرهیز از شتاب و عجله در ۳۰ کیلومتری شهرها جزو موضوعات تأکیدی ما است. نبود توجه به جلو یا عدم توانایی در کنترل وسیله نیز جزو بیشترین آمار تصادفات ما است. امیدواریم رانندگان رعایت کنند و به اطلاع رسانی‌های پلیس هم توجه کنند تا ان‌شاءالله ما در روزهای آتی هم شاهد کاهش تصادفات باشیم.

کد خبر 650638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.