۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
«موزه لوور» تعطیل شد

اعتصاب و اعتراض علیه قوانین وضع‌شده در فرانسه، پربازدیدترین موزه این کشور را تعطیل کرد.

به گزارش ایمنا، اعتصاب کارگران و اعتراض آن‌ها در فرانسه علیه قوانین وضع شده دولت این کشور، باعث مسدود شدن مسیر ورودی به موزه «لوور» پربازدیدترین موزه فرانسه شد.

مقام‌های پاریس به همین دلیل تصمیم به تعطیلی این موزه گرفتند و در نتیجه گردشگران جهانی که قصد بازدید از لوور را داشتند بیرون درهای بسته منتظر مانده‌اند.

اعتراض امروز (دوشنبه) در حالی انجام شد که قرار است فردا دهمین دور اعتصابات سراسری در فرانسه انجام شود. هفته پیش موزه لوور مجبور به بازگشایی یک ساعت دیرتر از ساعت معمول کرد. اکنون برخی گردشگران که در فرانسه هستند شهروندان این کشور را به دلیل استفاده نکردن از خشونت برای بیا اعتراضشان تحسین می‌کنند.

پلیس فرانسه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که دست به اقداماتی زده تا مقابل اعتراض‌های برنامه‌ریزی نشده مقابل موزه دیگری در پاریس به نام «مرکز پمپیدو» را بگیرد.

ناآرامی‌ها در فرانسه از هفته گذشته شدت گرفته و بیش از یک میلیون معترض در سراسر کشور در بحبوحه خشونت و تنش دوباره به خیابان‌ها آمدند. این اعتراضات با تصمیمات «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و دولت او آغاز شد. استفاده مکرون از اختیارات ویژه برای تحمیل قوانین در پارلمان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری آن را ضد دموکراتیک و اقتدارگرایانه می‌دانند.

منبع: برنا

کد خبر 650633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.