وزش باد شدید و افزایش ابر پدیده غالب جوی اصفهان است

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا فردا روی استان، گفت: طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های عددی نشان می‌دهد که کماکان سامانه ناپایدار تا روز سه‌شنبه _هشتم فروردین‌ماه_ بر روی استان فعال است.

وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا فردا بر روی استان، افزود: این سامانه با بارش‌های رگبار بهاری در مناطق مستعد همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و در مناطق کوهستانی بارش رگبار برف پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی پیرو هشدار زرد در دوم فروردین‌ماه با تشدید فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از روز یکشنبه آغاز شده و تا اواخر فردا با رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف، مه‌آلودگی تداوم دارد.

امینی اضافه کرد: این سامانه در روز یکشنبه ششم فروردین‌ماه در شهرستان‌های فریدون‌شهر، داران، چادگان، خوانسار، نطنز، میمه، نائین، چوپانان، سمیرم و بویین میاندشت فعال بوده است که طی امروز و فردا فریدون‌شهر، داران، خوانسار، نطنز، نائین، چوپانان، کاشان، آران‌وبیدگل، اردستان، بویین میاندشت و میمه شاهد رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف، مه آلودگی است.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی رگبار برف، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: هنگام سفر با خودرو همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌شود.

وی درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان اسلام‌آباد موگویی هشت میلی‌متر، فریدون‌شهر ۴.۴ دهم میلی‌متر، چوپانان چهار میلی‌متر، پادناعلیا سه میلی‌متر، انارک و سمیرم دو میلی‌متر، شهر اصفهان و بویین میاندشت نیم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

امینی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، افزود: بر این اساس امروز بیشینه اصفهان ۲۰ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فریدون‌شهر با دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 650569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.