الاتحاد در آستانه بازگشت به لیگ‌قهرمانان آسیا

مدیران باشگاه الاتحاد عربستان در صدد پرداخت بدهی ۲۶ میلیون‌دلاری هستند تا مجوز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ‌قهرمانان آسیا را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال الاتحاد عربستان که فصل قبل عنوان نایب‌قهرمانی لیگ‌حرفه‌ای را به‌دست آورد و اکنون نیز در صدر جدول رده‌بندی لیگ کشور عربستان قرار دارد، برای حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ‌قهرمانان آسیا، باید قهرمان لیگ یا جام حذفی شود تا سهمیه لازم را کسب کند اما ممکن است حتی در صورت قهرمانی، شانس حضور در رقابت‌های آسیایی برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را از دست بدهد.

زردومشکی‌پوشان عربستانی در آستانه محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند و برای دریافت مجوز آسیایی با مشکل ۱۰۰ میلیون ریال سعودی مواجه است هستند. این مبلغ سنگین چیزی نزدیک به ۲۷ میلیون دلار است و الاتحاد با معضل جدی روبه‌رو شده است و این مبلغ باید تا ۳۰ مارس (دهم فروردین‌ماه) جمع‌آوری شود. در غیر این صورت، الاتحاد برای دومین سال متوالی شانس حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد.

البته بحران الاتحاد به همین‌جا محدود نمی‌شود چرا که خالد الشعلان یکی از چهره‌های حقوقی ورزش عربستان از احتمال کسر امتیاز و یا سقوط الاتحاد به دسته پائین‌تر خبر داده بود. زیرا جریمه‌های مالی این باشگاه پرداخت نشده و آن‌ها در پرونده عبدالرزاق حمدالله نیز بدهکار هستند و میزان کلی بدهی این باشگاه ۱۴۳ میلیون ریال (۳۸ میلیون دلار) برآورد شده است.

این تیم که دو فصل پیش توانست رتبه سوم لیگ حرفه‌ای عربستان را کسب کند، به‌دلیل دریافت نکردن مجوز حرفه‌ای به‌خاطر بدهی به سرمربی خارجی خود از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد تا التعاون که رتبه چهارم لیگ را به‌دست آورده بود، در کنار الهلال و الشباب (قهرمان و نایب‌قهرمان) و الفیصلی (قهرمان جام حذفی) راهی لیگ قهرمانان آسیا شدند.

با تمام این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد مشکلات درحال برطرف‌شدن است و منابع سعودی گزارش داده‌اند که مدیریت باشگاه الاتحاد در تلاش است تا برای دستیابی به الزام استاندارد مالی و اخذ «مجوز آسیایی»، تمامی اوراق بدهی‌های مالی که بیش از ۱۰۰ میلیون ریال (۲۶ میلیون دلار) است را پرداخت کند تا مجوز حرفه‌ای این تیم صادر شود و بدین ترتیب اگر این اتفاق بیفتد الاتحاد می‌تواند به لیگ‌قهرمانان آسیا بازگردد.

کد خبر 650567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.