پیش‌بینی بارش باران در تمام مناطق کشور طی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه امروز (دوشنبه) گستره فعالیت سامانه بارشی به‌ جز شرق استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در سایر مناطق کشور است، گفت: فردا (سه‌شنبه) نیز در کل کشور ابرناکی و بارش انتظار می‌رود.

به گزارش ایمنا، صادق ضیائیان در گفت‌وگویی با بیان اینکه امروز، دوشنبه_هفتم فروردین ماه_ گستره فعالیت سامانه بارشی به‌جز شرق استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در سایر مناطق کشور است اظهار کرد: در شمال خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان بارش شدت خواهد داشت.

وی افزود: امروز در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد نسبتاً شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه سه‌شنبه (هشتم فروردین ماه) نیز در کل کشور ابرناکی و بارش انتظار می‌رود، گفت: به‌تدریج بعداز ظهر در نیمه غربی کشور مقدار بارندگی کاهش یافته و دما در این مناطق افزایش خواهد یافت. چهارشنبه (نهم فروردین ماه) در نوار شرقی کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: پس از آن به‌تدریج جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم و این سامانه از کشور خارج می‌شود. همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش موقتی دما همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه _دهم فروردین‌ماه_ با عبور موج دیگری از شمال غرب کشور در مناطقی از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، عنوان کرد: در ضمن با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در اردبیل، گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود. جمعه _یازدهم فروردین‌ماه_ نیز گستره بارش کل نوار غربی کشور در دامنه‌های جنوبی البرز است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در ضمن با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و در ارتفاعات البرز بارش و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. امروز شمال و مرکز خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است. طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان همچنین به پیش‌بینی وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آتی پرداخت و گفت: امروز دمای هوای تهران در بیشترین و کمترین حالت خود بین ۱۸ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد و فردا بین ۲۰ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می شود. امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد است و فردا نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها رگبار باران، با احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد خواهد بود.

کد خبر 650464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.