روسیه ۲ _ عراق ۰ / برتری بی‌دردسر روس‌ها در نخستین بازی خانگی پس از ۱۶ ماه

تیم‌های ملی فوتبال روسیه و عراق از ساعت ۱۸ امروز به‌وقت مسکو در ورزشگاه گازپروم‌آرنا در چارچوب دیدار دوستانه مقابل هم قرار گرفتند و روس‌ها در پایان برابر عراق به برتری دو بر صفر دست پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه بازی‌های فیفادی، تیم‌های ملی فوتبال روسیه و عراق امروز _یک‌شنبه ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ از ساعت ۱۸:۰۰ به‌وقت مسکو در ورزشگاه گازپروم‌آرنا سنت‌پترزبورگ به‌مصاف هم رفتند و در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم، روسیه در خانه خود با دو گل عراق را شکست داد. البته این دیدار قرار بود طبق اعلام قبلی روز سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه برگزار شود اما در کمال تعجب این بازی امشب به‌انجام رسید.

قضاوت دیدار دوستانه روسیه و عراق برعهده تیمی از کشور ازبکستان بود؛ داور وسط این بازی اخرور ریسکولایف ازبکستانی به‌همراه دو کمک‌داور خود سانجر شایوسوپوف به‌همراه علیشیر عثمانوف این بازی را سوت زدند و آرتیوم لیوبیموف روسی هم داور چهارم بود.

فدراسیون فوتبال روسیه که در ماه‌های اخیر مانند سایر ارکان این کشور با تحریم‌های سرسختی روبه‌رو بود پس از انجام بازی دوستانه در تهران مقابل ایران امروز برنامه‌های ویژه‌ای را برای بازی خانگی خود به‌اجرا درآورد؛ آخرین باری که تیم ملی روسیه در خانه به‌مصاف حریفی رفته بود به نوامبر سال ۲۰۲۱ برمی‌گشت که موفق شد قبرس را شش‌تایی کند و پس از ۱۶ ماه بالاخره طعم میزبانی را تجربه کرد.

روسیه ۲ _ عراق ۰ / برتری بی‌دردسر روس‌ها در نخستین بازی خانگی پس از ۱۶ ماه

قبل از شروع بازی دوستانه روسیه و عراق، مراسم فوق‌العاده ویژه و برنامه‌ریزی‌شده‌ای در ورزشگاه گازپروم‌آرنا برگزار شد و حتی رامیل خواننده معروف روسی نیز برای تماشاگران حاضر در استادیون به‌طور زنده خواند. مراسم روس‌ها به افتتاحیه تورنمنت‌ها شبیه بود تا فدراسیون فوتبال این کشور نشان دهد این دیدار که پس از مدت‌ها انجام می‌شود برایشان صرف‌نظر از نتیجه، اهمیت فراوانی دارد.

در نیمه‌اول این دیدار اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد و دو تیم به تساوی بدون‌گل رضایت دادند؛ اما در نیمه‌دوم ورق به‌سود میزبان برگشت و روس‌ها در میان تماشاگران پرشور خود به‌وسیله آنتونی میرانچوک به گل اول دست پیدا کرد. در ادامه نیز سریوگا پینیائف جوان ۱۸ ساله روس‌ها با یک حرکت انفرادی به دل مدافعان عراق زد و با یک نوک‌پای زمینی و آرام توپ را برای دومین‌بار به گوشه‌ترین نقطه دروازه حریف فرستاد و به جوان‌ترین گل‌زن تاریخ روسیه نیز تبدیل شد.

کد خبر 650358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.