ایران ۶ _ ژاپن ۰ / به افتخار قهرمان آسیا بایستید!

تیم ملی فوتبال‌ساحلی ایران با پیروزی فوق‌العاده شش بر صفر در فینال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا مقابل ژاپن برای سومین‌بار قهرمان قاره‌کهن شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یک‌شنبه ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ تیم‌های ملی فوتبال‌ساحلی ایران و ژاپن در چارچوب دیدار پایانی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا (انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ دبی) که به‌میزبانی پاتایا تایلند برگزار می‌شود، از ساعت ۱۷:۰۰ برابر هم صف‌آرایی کردند و در پایان سه وقت‌قانونی، شاگردان علی نادری با پیروزی قاطعانه و بدون حرف‌وحدیث ۶ بر صفر مقابل ژاپن قهرمان آسیا شدند.

فینال رقابت‌های فوتبال‌ساحلی قهرمانی آسیا

دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن

ورزشگاه: جامتین‌آرنا - پاتایا

گل‌ها: موحد محمدپور (دقیقه اول وقت‌اول- ایران)، علی میرشکاری (دقیقه پنجم وقت‌اول- ایران)، مسلم مسیگر (دقیقه چهارم وقت‌دوم- ایران)، محمدعلی مختاری (دقیقه اول وقت‌سوم- ایران)، تاکومی یوساتو (گل‌به‌خودی- دقیقه هفتم وقت‌سوم- ایران) و علی میرشکاری (دقیقه دهم وقت‌سوم- ایران)

ترکیب تیم‌ملی ایران:

سیدمهدی میرجلیلی، امیرحسین اکبری، محمدجواد خسروی، محمد مرادی، علی میرشکاری و مسلم مسیگر وارد زمین شد، عباس رضایی، سعید پیرامون، مهدی شیرمحمدی، موحد محمدپور، محمدعلی مختاری و رضا امیری‌زاده.

سرمربی: علی نادری

ترکیب تیم‌ملی ژاپن:

تاکومی یوساتو، تاکویا آکاگوما، تاکاکی اوبا، اوزو موری را، شینیا شیباموتو، یوسوکه کاوای، تاکاهیدو یامادا، یوکی کیبونه، کوسوکه ماتسودا، نائویا ماتسو، شوسی یامائوچی و ریونوسوکه ایتو.

سرمربی: تروکی تاباتا

شرح و نکات‌بازی:

درحالی که زمان زیادی از زمان بازی در وقت اول سپری شده بود موحد محمدپور با یک ضربه قیچی‌برگردان زیبا و فوق‌العاده دروازه‌بان ژاپن را ناکام گذاشت و گل نخست بازی را برای تیم ملی فوتبال ایران به‌ثمر رساند؛ در ادامه شاگردان علی نادری باز هم از شگردشان برای گل‌زنی استفاده کردند و این ‌بار نوبت به علی میرشکاری رسید تا با قیچی‌برگردان تماشایی بازی را دو بر صفر به‌سود ایران کند.

پس از اتمام وقت اول قانونی بازی، تیم ملی فوتبال‌ساحلی ایران با نتیجه دو بر صفر از سد ژاپن گذشته بود و در وقت دوم نیز سوار بر بازی بود؛ چهار دقیقه پس از گذشت وقت‌دوم بازی نوبت به مسلم مسیگر رسید تا استعداد ناب ایرانی را نشان دهد و برای سومین‌بار مجدداً با قیچی‌برگردان توپ را به تور دروازه سامورایی‌ها دوخت تا خیال علی نادری و بچه‌ها از پیروزی در فینال تاحدودی آسوده شود.

با آغاز وقت‌سوم، شاگردان علی نادری به‌مانند دو وقت اول نبض بازی را در اختیار گرفتند و برای تثبیت قهرمانی وارد زمین ساحلی پاتایا شدند؛ در دقیقه اول وقت‌سوم محمدعلی مختاری با توپ‌ربایی عالی از اشتباه گلر ژاپن استفاده کرد و گل چهارم ایران را به‌ثمر رساند و خودش را نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۹ گله کرد.

در ادامه نوبت به بازیکنان ژاپن رسید که خودزنی کنند و دقیقه هفتم وقت‌سوم با اشتباهی که مرتکب شدند توسط یوساتو گل پنجم را وارد دروازه خودشان کردند؛ این پایان کار نبود و شاگردان علی نادری برای زیباتر کردن این قهرمانی گل ششم را هم در واپسین ثانیه‌های بازی به‌وسیله علی میرشکاری به‌ثمر رساندند و به یک قهرمانی مقتدرانه و تاریخی در قاره‌کهن دست پیدا کردند.

کد خبر 650333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.