ایران ۲۰ _ تایلند ۹ / واترپلوئیست‌های ایران برای نخستین‌بار به فینال آسیا رسیدند

تیم ملی واترپلو ایران با پیروزی ۲۰ بر ۹ مقابل تایلند در نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا، تاریخ جدیدی نوشت و برای نخستین‌بار به فینال این تورنمنت صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (بیست‌ودوم تا بیست‌وهشتم ماه‌مارچ ۲۰۲۳) دوم تا هشتم فروردین‌ماه⁧ ۱۴۰۲⁩ به میزبانی سنگاپور برگزار می‌شود که سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب می‌کنند. این رقابت‌ها با حضور هشت‌تیم در دو گروه پیگیری می‌شود که تیم ملی واترپلو ایران در گروه دوم این مسابقات با قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین همگروه است.

شاگردان دانیال خاکبان امروز _یک‌شنبه ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های واترپلو قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا به‌مصاف تایلند رفتند و در یک بازی یک‌طرفه این ملی‌پوشان ایران بودند که موفق به رقم زدن پیروزی قاطعانه ۲۰ بر ۹ شدند و بدین ترتیب برای نخستین‌بار در تاریخ واترپلوی ایران به فینال بازی‌های قهرمانی آسیا صعود کردند.

تیم ملی ایران روز _پنج‌شنبه سوم فروردین‌ماه⁧ ۱۴۰۲⁩ در دومین و حساس‌ترین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) به‌مصاف قزاقستان رفته بود و پس از تساوی ۱۰ بر ۱۰ در چهار وقت قانونی بازی، در ضربات‌پنالتی با نتیجه پنج بر چهار حریف قدرتمند خود را شکست داد و به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد.

بچه‌های واترپلو ایران روز چهارشنبه نیز در نخستین دیدار خود در رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا مقابل تیم هنگ‌کنگ به آب زدند و در پایان این دیدار موفق شده بودند در گام نخست و در یک بازی یک‌طرفه تیم ملی هنگ‌کنگ را با نتیجه ۱۵ بر دو از پیش‌رو بردارند.

گفتنی است تیم ملی واترپلو ایران پس از پیروزی‌های متوالی و صعود به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا، باید منتظر بماند تا از میان چین و قزاقستان یک‌تیم به فینال صعود کند و واترپلوئیست‌های کشورمان باید فردا با یکی از این دو تیم در بازی پایانی به رقابت بپردازند و شانس خود را برای کسب مقام قهرمانی در این تورنمنت امتحان کنند.

واترپلوئیست‌های ملی‌پوش کشورمان در گروه دوم با تیم‌های ملی قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین همگروه بودند و در گروه اول نیز تیم‌های ملی چین، ازبکستان، سنگاپور و تایلند قرار داشتند که از بین این هشت‌تیم در پایان بازی‌ها، تیم‌های قهرمان، نایب‌قهرمان و سوم ضمن افتخارآفرینی در قاره‌کهن، راهی لیگ جهانی می‌شوند.

کد خبر 650321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.