از آماده‌باش هلال احمر تا هشدار پلیس به مسافران در پی ورود سامانه بارشی به کشور

با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور و پیش‌بینی بارش، رگبار و ابرناکی برای بیشتر نواحی کشور، هلال احمر اعلام آماده‌باش کرد و پلیس نیز نسبت به خطرات جاده‌ای هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به‌تدریج برای کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مناطقی از استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان و یزد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز برای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و شمال غرب فارس است. امروز در جنوب غرب و غرب کشور کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دما روی می‌دهد و سامانه بارشی فردا دوشنبه به جز سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور فعال است.

شدت بارش‌های فردا برای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان بوده و سه‌شنبه نیز در اکثر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی شده است.

روز پنجشنبه علاوه بر استان‌های واقع در شمال غرب با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود. جمعه در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز بارش پیش‌بینی شده است.

هشدار پلیس به افرادی که قصد سفر دارند

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نیز درباره وضعیت جوی جاده‌ها نیز با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارندگی در نیمه غربی کشور، اظهار کرد: در نیمه غربی کشور پیش بینی بارندگی شده است، همچنین پیش بینی شده است این بارندگی سراسر کشور را فراگیرد؛ از این رو افرادی که امروز در جاده‌ها هستند یا قصد سفر دارند، باید احتیاط بیشتری داشته باشند؛ چراکه جاده لغزنده است.

وی افزود: لغزندگی باعث افزایش خطر، خروج از جاده و واژگونی می‌شود و تصادفات زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد، بنابراین مسافران سرعت مناسب و مطمئنه را رعایت کنند و فاصله طولی بیشتری را از خودروی جلویی در نظر گیرند.

آماده‌باش هلال احمر در پی ورود سامانه بارشی به کشور

همچنین مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز اظهار کرد: با توجه پیش‌بینی سازمان هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی به غرب کشور از امروز یکشنبه در قزوین، البرز، مناطقی از استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، خوزستان، کهگیلویه‌و بویر احمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و شمال غرب فارس امدادگران این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی در افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات چهار محال و بختیاری، شرق لرستان و بارش باران در روز دوشنبه در استان سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان، امدادگران این استان‌ها هم به حالت آماده‌باش درآمدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ادامه تصریح کرد: چهارشنبه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، پنجشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران و جمعه در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی بارش باران پیش‌بینی شده است، امدادگران در این استان‌ها برای مقابله با خطرات و حوادث احتمالی آماده هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه آسمان تهران فردا دوشنبه، هفتم فروردین، ابری و افزایش باد و رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی شده، در این استان نیز امدادگران برای مواجهه با آسیب‌های احتمالی در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 650317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.