رفع معایب کشتارگاه شهر در دستور کار است

شهردار زرین‌شهر گفت: شهرداری در راستای عرضه گوشت بهداشتی به شهروندان و بالا بردن سطح کمی و کیفی فرآیند کشتار، با هماهنگی اداره محیط زیست نسبت به رفع معایب اعلام شده از سوی این اداره و اصلاح شبکه فاضلاب کشتارگاه اقدام کرده است.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه نشست با مسئولان شهرستان لنجان، با اشاره به نقش کلیدی کشتارگاه‌های دام در تأمین گوشت سالم و باکیفیت، اظهار کرد: کشتارگاه‌های دام نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه و تأمین امنیت غذایی شهروندان ایفا می‌کند، از این رو بازسازی و ساماندهی کشتارگاه شهرداری زرین‌شهر به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری زرین‌شهر در راستای عرضه گوشت بهداشتی به شهروندان و بالا بردن سطح کمی و کیفی فرآیند کشتار، با هماهنگی اداره محیط زیست نسبت به رفع معایب اعلام شده از سوی این اداره و اصلاح شبکه فاضلاب کشتارگاه اقدام کرده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه مطالعات لازم درباره کشتارگاه شهر انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری مبنی بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، واحد عمران و خدمات شهری شهرداری با کمک یکدیگر وارد میدان عمل شدند تا حوضچه‌های هوازی و الکتروموتورهایی که از مدار خارج شده بودند را احیا کنند.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: با اجرای پروژه اصلاح شبکه فاضلاب کشتارگاه با هزینه پنج میلیارد ریال، موفق به اخذ نظر مثبت اداره محیط زیست شدیم و امروز پاسخ‌گویی به نیاز شهروندان برای تأمین گوشت به صورت کاملاً بهداشتی را شاهد هستیم.

وی گفت: در زمان حاضر کشتارگاه زرین‌شهر از ضوابط و استانداردهای بهداشتی برخوردار است، اما به دلیل اهمیت حفظ امنیت غذایی شهروندان مراحل تکمیل طرح ساماندهی این مجموعه در آینده نه چندان دور اجرایی خواهد شد.

شهردار زرین‌شهر با تاکید بر اینکه این شهر قطب صنعتی و کشاورزی استان اصفهان است، افزود: چنان‌چه صنایع بزرگ و متوسط فعال در این شهرستان برای تهیه گوشت قرمز مورد نیاز خود از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند، کشتارگاه زرین شهر می‌تواند سهم خوبی در رشد ارزش افزوده و انجام فعالیت‌های منطقه داشته باشد.

کد خبر 650238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.