روزگار توقف، سکوت و عقب‌گرد نیست / دشمنان به‌دنبال تغییر هویت جمهوری اسلامی هستند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه روزگار سکوت، توقف و بی‌تفاوتی نیست، گفت: باید انتخاب کنیم که به‌سمت خط مستیم حق پیش برویم یا در خط باطل و بدانیم که حق بر باطل پیروز است؛ پس حق را با قدرت حفظ کنیم که تجلی حفظ حق در وحدت کلمه، همدلی، همراهی، دادن پیشنهادهای اصلاحی و حل معضلات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک، شب گذشته در محفل اعضای مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: بی‌تردید این مجمع باید مطالبه‌گر وکلای خود از جمله نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و مسئولانی باشد که از قِبَل تلاش شبانه‌روزی آن‌ها روی صندلی‌های خدمت نشسته‌اند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: باید از نمایندگان استان و به ویژه شهرستان سوال و مطالبه کرد که چه اقداماتی انجام دادند اما این روحیه مطالبه‌گری را براساس عدل و انصاف پیش ببریم، تاکنون نشست‌های فردی و جمعی با آنها داشتیم اما شورای هماهنگی باید ساختار قوی تنظیم کند که مجمع طبق آن سیاست‌ها حرکت کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب افزود: به فرموده ایشان اگر بخواهیم به نقاط قوت ضربه وارد نشود، باید آن‌ها را بشناسیم، از جوانان انتظار دارم که درباره نقاط ضعف و قوت نظام فکر و آن‌ها را بررسی کنند.

وی یکی از نقاط قوت ملت ایران و نظام اسلامی را داشتن بنیه درونی قوی و مستحکم معرفی کرد و گفت: محور این استحکام ایمان، پیشرفت و مقابله با انزوا است، همچنین رهبری اشاره کردند که دشمنان به دنبال تغییر هویت جمهوری اسلامی هستند و این اقدام را تحول و دگرگونی می‌نامند در حالی که هدف اصلی آن‌ها حذف نام امام (ره) و تغییر مردم‌سالاری اسلامی و به یک حکومت مطابق میل استکبار است.

حجت الاسلام سالک با اشاره به خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه درباره نقاط قوت حکومت الهی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) در این خطبه، نخستین نقطه قوت را وحدت اجتماعی اقوام و گروه‌ها معرفی می‌کند و مجمع نیروهای انقلاب نیز برای ماندگاری و آسیب‌شناسی نقاط ضعف باید با تکیه بر این نقطه قوت، وحدت اجتماعی خود را حفظ کند.

وی دومین نقطه قوت را یکسان بودن قلب افراد معرفی کرد و ادامه داد: بقای مجمع در آن است که به جای لابی‌کاری و سیاست‌زدگی به دنبال شایسته‌سالاری باشد، همچنین به فرموده امیرالمومنین (ع) شمشیرهای مؤمنان در برابر دشمن به یاری یکدیگر می‌آید و افراد باید از نگاه‌های پراکنده به مسائل دوری کنند زیرا یکی از بحث‌های اجتماعی تفاوت نگاه به مسائل است که باعث تبدیل به سلایق و درگیری می‌شود و خسارت‌های بعدی را به دنبال دارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، داشتن اراده واحد را از دیگر نقاط قوت افراد در حکومت الهی برشمرد و گفت: با همین سیاست‌ها، مسلمانان ارباب جهان شدند و امروز حکومت اصولگرایی در دست شما است اگرچه صراط مستقیم، یعنی نه اصولگرایی و نه اصلاح‌طلبی بلکه کسی که اصول را رعایت می‌کند اصولگرا است و مسئله مهمی این است که باید در صراط توحید و هدایت حرکت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تکیه اعضای مجمع نیروهای انقلابی بر این نقاط قوت، تصریح کرد: درباره بلاهای رعایت نکردن این نقاط قوت باید گفت که وقتی ظرفیت بدی به خدا نشان دهیم، خوبی برای ما صادر نخواهد شد، خداوند خلعت و لباس کرامت را از ما می‌گیرد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه روزگار سکوت، توقف و بی‌تفاوتی نیست، گفت: باید انتخاب کنیم که به سمت خط مستیم حق پیش برویم یا در خط باطل و اگر در صراط حق پیش رویم، بدانیم که حق بر باطل پیروز است پس حق را با قدرت حفظ کنیم که تجلی حفظ حق در وحدت کلمه، همدلی، همراهی، دادن پیشنهادهای اصلاحی و حل معضلات است.

وی از دبیر شورا خواست با تهیه یک فرم زمینه را برای پیوستن افراد انقلابی شهر به مجمع فراهم کند و افزود: نظرات پیشنهادی افراد را دریافت کنید زیرا باید با پرهیز از باندبازی پای کار اسلام، وحدت و انقلاب بیاییم همچنین لازم است که هر چه سریع‌تر کمیته‌های تخصصی به ویژه در اقتصاد و محور آن را مهار تورم و رشد تولید، راه‌اندازی شوند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر لزوم گسترش چتر مجمع یادآور شد: بسیاری از افراد انقلابی شهر هنوز عضو مجمع نیستند، باید میدان را باز کنیم تا افراد انقلابی وارد مجمع شوند زیرا شعار آن حفظ نیروهای انقلاب استان اصفهان است همچنین باید نظارت ویژه روی تشکل‌ها صورت گیرد تا پای کار بیایند.

کد خبر 650233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.