برای تقویت مرکز اسناد تاریخی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: آمادگی خود را برای همکاری جهت گسترش حرکت‌های مردم‌محور و معرفی شخصیت‌های اثرگذار بندرعباس اعلام می‌کنیم و برای تقویت مرکز اسناد تاریخی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدرضا موسوی در آئین رونمایی از کتاب اسطوره ورزشی هرمزگان (عبدالحمید سعیدیان) که در مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: مرکز اسناد تاریخی شهرداری این کلان‌شهر، مکانی برای رفع کم‌کاری بسیاری از دستگاه‌ها است تا معرف هرمزگان و بندرعباس باشد و از تاریخ آن برای نسل آینده گفت‌وگو و تاریخ را بازگو کند.

وی افزود: این شهر، امروز چهره‌های ماندگاری مانند استاد سعیدیان را معرفی می‌کند یا از چهره‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی دعوت می‌کند تا ثابت کند بندرعباس دارای هویتی متفاوت‌تر و غنی‌تر از آنچه در ذهن عمومی جامعه وجود دارد، است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: بندرعباس به عنوان شهر مقاومت که در کلام مقام معظم رهبری نیز اشاره شده است و طبق بیان ایشان، جزو معدود شهرهایی است که ساختار آن براساس دفاع شکل گرفته است، لذا این شهر قصه‌ها، حکایت‌ها، شخصیت‌ها و انسان‌های بسیار متفاوتی را در تاریخ خود دارد.

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهرها مبنای حرکت برای پویایی اجتماعی است و این پویایی اجتماعی زمانی رخ می‌دهد که تضارب آرا، گفت‌وگوهای متعدد، ساختار همراهی مردمی در آن شکل بگیرد.

موسوی با بیان اینکه به دلیل وجود رسانه و عزم جدی شورای ششم، شفاف‌سازی تمام جلسات شورا انجام شد و مطالب بدون هیچ فیلتری مطرح شد، گفت: گواه می‌دهیم که این شورا پای کار مردم بوده و خواهد بود، نمونه بارز آن این است که از ابتدای فعالیت شورای ششم بندرعباس تاکنون ۷۳ جلسه رسمی در صحن شورا و ۱۶۷ جلسه کمیسیون برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ جلسه در حوزه کمیسیون بودجه و تلفیق، ۳۸ جلسه کمیسیون خدمات شهری، ۲۶ جلسه در کمیسیون فرهنگی و در کمیسیون‌های حقوقی و معماری و شهرسازی و عمران با موضوعات متعدد در یک‌سال و نیم اخیر برگزار شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در دوره فعالیت شورای ششم در حوزه بانوان، از سال گذشته در ردیف بودجه، احداث سالن‌های ورزشی ویژه بانوان در نظر گرفته شد و ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به باشگاه‌های با قدمت بالا به سازمان فرهنگی ورزشی اختصاص داده شد.

موسوی تصریح کرد: در موضوعات تملک برای اراضی محلات باید اقداماتی ملی انجام شود و از این فرصت بهره ببریم تا بتوانیم کارهای بزرگی را برای شهر بندرعباس انجام دهیم.

وی ادامه داد: آمادگی خود را برای همکاری جهت گسترش حرکت‌های مردم‌محور و معرفی شخصیت‌های اثرگذار بندرعباس اعلام می‌کنیم و برای تقویت مرکز اسناد تاریخی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، کتاب اسطوره ورزشی هرمزگان (عبدالحمید سعیدیان) با همکاری پژوهشکده و مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس و به قلم علی کمالی زاده به نگارش درآمده است.

کد خبر 650210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.