7  جاذبه های مهم شهر آنتالیا

بعد از استانبول، آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه است.

شهری ساحلی در کرانه دریای مدیترانه که بهترین مکان برای یک تفریح آبی درست و حسابی است. اگرچه این شهر، به غیر از تفریحات متنوع در هتل های آنتالیا، جاذبه های دیدنی بسیاری دارد، اما بیشتر افراد، آنتالیا را با تجربه تفریحات و ورزش‌های آبی می‌شناسند. در ادامه این مطلب شما را با چند مورد از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا آشنا می‌کنیم.

در آنتالیا کدام جاذبه ها را ببینیم؟

جاذبه آنتالیا محدود به چند مورد نیست، این شهر دیدنی های زیادی دارد. موزه باستان شناسی، برج ساعت آنتالیا، غار کارائین، آکواریوم آنتالیا، چشمه‌های کارست، آبشارهای دودن، ساحل کنیالتی، مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید مارک آنتالیا، مرکز خرید شیمال و اوت لت دیپو بخشی از جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می‌شوند. آنتالیا یک سفر تمام و عیار است و می توانید ترکیبی از طبیعت زیبا، جاهای دیدنی تاریخی، مراکز خرید و ورزش های آبی را در کنار هم تجربه کنید.

  1. موزه آنتالیا

قبل از هرچیزی سفر خودتان را با موزه آنتالیا شروع کنید تا به خوبی با تاریخ این کشور و شهر آشنا شده باشید. موزه باستان شناسی آنتالیا، مهمترین موزه این شهر است که در سال 1972 و در سال های پایانی حکومت عثمانی بنا شد تا آثار نفیس و ارزشمند تاریخی این کشور را به خوبی حفظ کند.

  1. کاله ایچی و دروازه هادریان آنتالیا

اگر قصد آشنایی با جاذبه های آنتالیا را داشته باشید، حتما نام کاله ایچی برای شما آشنا است. کاله ایچی قدیمی ترین بخش شهر آنتالیا است که یک شهر ساحلی با دیوارهای بلند محسوب می‌شود. دروازه هادریانوس قدیمی ترین دروازه ورودی به کاله ایچی است که ثبت جهانی هم شده است. اگر به جاذبه های تاریخی علاقه دارید، حتما سری به کاله ایچی بزنید.

7  جاذبه های مهم شهر آنتالیا

  1. برج ساعت آنتالیا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا، برج ساعت است. این برج که قدمت آن به قرن ۱۹ میلادی بازمی‌گردد، نمادی از ایستادگی و استواری است. با بنایی ساخته شده از سنگ‌هایی تراشیده، این برج تنها بازمانده‌ از ۸۰ برجی است که در گذشته اطراف شهر آنتالیا ساخته شده بودند.

  1. موزه زیر آبی سیده

اگر دوست دارید تا سفر شما کمی رنگ و بوی هیجان به خود بگیرد، موزه زیر آبی سیده آنتالیا را در لیست اولویت های خود قرار دهید. این موزه در واقع اولین موزه آبی در اروپا است که در آنتالیا ساخته شده است. موزه جالب زیر آب آنتالیا که حدود 117 مجسمه را برای گردشگران و توریست ها به نمایش گذاشته، در سال 2015 افتتاح گردید.

این موزه که در زیرِ آب‌های ساحل لانزاروته، در محوطه‌ای به طول 1.5 مایلی و در اعماق 11، 18 و 24 متری قرار دارد، تاکنون بیش از 50 هزار نفر از آن دیدن و غواصی کرده‌اند. در سفر به آنتالیا حتما از این موزه دیدن کنید.

  1. پرگا آنتالیا از جاذبه های دیدنی

آنتالیا قدیمی ترین شهر ترکیه و یادگاری از امپراطوری رم باستان است. طبیعی است که بخش مهمی از جاذبه های این شهر شامل بناها و آثار تاریخی و باستانی باشد. پرگا شهر باستانی آنتالیا است که آثار به جا مانده زیادی از یونان باستان در خود جای داده است. دیدن این شهر تاریخی حسی از هویت و قدمت را در شما زنده خواهد کرد.

  1. اسپندوس شهر تاریخی

یکی دیگر از شهرهای تاریخی و با قدمت بالا در آنتالیا، شهر تاریخی اسپندوس است. این شهر جزو اولین شهرهای جهان است که به سیستم ضرب سکه مجهز بوده است. در این شهر هنوز هم آثاری از ساختمان ها و بناهای باستانی دیده می شود که محبوب گردشگران خارجی است. اگر به آنتالیا سفر کردید، بازدید از این جاذبه ها را از دست ندهید.

7  جاذبه های مهم شهر آنتالیا

سفر ارزان به آنتالیا با فلای تودی

حالا که با جاذبه های مهم آنتالیا آشنا شدید، خوب است که زودتر به فکر خرید بلیط هواپیما باشید. برای اطلاع از اینکه چطور ارزانترین بلیط ها را در فلای تودی تهیه کنید، باید مراحل زیر را طی کنید. نخست با ورود به وبسایت فلای تودی، روی گزینه بلیط هواپیما کلیک کنید. در این صفحه با مشخص کردن بلیط خارجی باید اطلاعات مربوط به مبدا و مقصد و زمان سفر را مشخص کنید. می‌توانید با انتخاب سفر یک طرفه، گزینه‌های بلیط رفت را ببینید و می‌توانید گزینه رفت و برگشت را انتخاب کنید که بلیط دوطرفه برای زمان رفت و برگشتی که مشخص کرده‌اید، نمایش داده شود.

پس از مشخص کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی از نوع اکونومی، فرست کلاس، بیزنس و ... همه بلیط‌ها مطابق با اطلاعات داده شده نمایش داده می‌شوند. در ستون سمت راست می‌توانید فیلترهایی را برای جستجوی خود فعال کنید. از جمله نوع پرواز، توقف‌ها، ایرلاین‌ها، فرودگاه‌ها، ساعت حرکت، ساعت فرود، مدت انتظار و قیمت.

به طور پیش فرض بلیط‌ها از ارزان‌ترین به شما نمایش داده می‌شود، اما می‌توانید یکی از گزینه‌های سریع‌ترین، بهترین تجربه، زودترین زمان رفت و دیرترین زمان رفت را برای نمایش نتایج جستجو انتخاب کنید.

از امکانات خوبی که فلای تودی به مشتریان خود ارائه می‌دهد، تقویم قیمتی و نمودار قیمتی است. در تقویم قیمتی شما می‌توانید قیمت بلیط‌ها در حوالی تاریخ انتخابی خود را ببینید و اگر برای سفر عجله ندارید، ارزان‌ترین را انتخاب کنید. نمودار قیمتی نیز افزایش و کاهش قیمت‌ها در حوالی آن تاریخ را نشان می‌دهد.

همه این موارد به این خاطر است که شما بتوانید ارزان ترین بلیط آنتالیا را پیدا کنید. علاوه بر این، برای راحتتر شدن کار شما در فرایند جستجوی بلیط آنتالیا و پیدا کردن ارزانترین پرواز، این امکان فراهم شده تا با ثبت ایمیل، تغییر قیمت‌ها برای شما ایمیل شود. بدین صورت بدون نیاز به جستجو در سایت، می‌توانید از تغییر قیمت‌ها باخبر شوید.

کد خبر 650148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.