نگاه به گردشگری در تهران تخصصی شود

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ضروری است تهران از یک مبدا و معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود، گفت: سامانه مشاوره تلفنی ستاد گردشگری شهرداری در ایام نوروز اقدام و خدمت خوبی است و این اقدام تخصصی که ستاد شروع کرده است، باید در سایر زمینه‌‎های گردشگری ادامه یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سیداحمد علوی اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری تلاش کرده‌ایم تا موضوع گردشگری در شهرداری تهران از یک نگاه فراغتی به یک موضوع و دغدغه اصلی تبدیل شود.

وی افزود: برای ایام نوروز ۱۴۰۲ نیازمند برنامه‌ریزی‌های پایدارتری بودیم و هم‌زمانی این ایام با ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را می‌طلبید که با توجه به این مسائل با تدبیر ستاد گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برنامه‌های خوب و ویژه‌ای برای ایام نوروز پیش‌بینی شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: صفر تا صد اجرای برنامه‌ها با ستاد گردشگری نیست، اما براساس تدابیر صورت گرفته، تلاش شد که بخش‌های مختلف شهرداری تهران در کنار هم قرار گیرند تا یک خدمت به شهروندان و میهمانان نوروزی ارائه شود. این اقدام سختی بود که به نظرم ستاد گردشگری توانسته در این امر موفق باشد.

وی تصریح کرد: سامانه مشاوره تلفنی ستاد گردشگری در ایام نوروز نیز اقدام و خدمت بسیار خوبی است؛ این اقدام تخصصی که ستاد شروع کرده است، باید در سایر زمینه‌های گردشگری ادامه یابد، ما باید بپذیریم که گردشگری موضوعی تنها فراغتی نیست و موضوعی تخصصی با ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… است.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران افزود: شعار مدیریت شهری در دوره جدید بر این بوده است که تهران از یک مبدا و معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود. البته این مسئله که در بستر زمانی طولانی شکل گرفته به سرعت تغییر نمی‌کند و نیازمند است با اقداماتی که برنامه‌ریزی شده، این تغییر در طول زمان صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در این زمینه نیاز است سازمان زیباسازی در کنار ستاد گردشگری اماکن گردشگری را به شهروندان معرفی کند، صداوسیما در این زمینه برنامه‌سازی و اطلاع‌رسانی داشته باشد، همچنین ضروری است به استادان گردشگری و اهل فن این حوزه بها دهیم. امروزه استادان گردشگری و میراث مهجور هستند. تلویزیون برنامه ایرانگردی دارد، اما در آن تهران را نشان نمی‌دهد و دلیل آن این است که تهران را یک پایتخت سیاسی می‌دانیم و توجه به مسائل فرهنگی و تاریخی این شهر کم‌رنگ است.

کد خبر 650105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.