بایدن: چین سلاحی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نداده است

رئیس‌جمهوری آمریکا، با اشاره به احتمال‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره روابط چین و روسیه، اذعان داشت که چین تاکنون تسلیحات نظامی به روسیه برای استفاده از جنگ اوکراین نداده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، جو بایدن اظهار کرد: چین تسلیحات قابل توجهی در اختیار روسیه برای جنگ در اوکراین قرار نداده است.

بایدن در یک کنفرانس خبری در کنار جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: در سه ماه گذشته در مورد اینکه چین تسلیحات قابل توجهی در اختیار روسیه قرار می‌دهد، شنیده‌ام اما آن‌ها هنوز این کار را نکرده‌اند، این به این معنی نیست که این کار را نخواهند کرد، اما هنوز نکرده‌اند.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود که چین در حال برنامه‌ریزی برای ارسال تسلیحات به روسیه است.

بلینکن ماه گذشته گفت: چین در حال پشتیبانی مالی از روسیه بوده و در حال بررسی تغییر این پشتیبانی به حمایت نظامی است.

وزیر امور خارجه آمریکا به چین هشدار داده بود، در صورتی که برای ارسال تسلیحات به روسیه اقدام کند با پیامدهای وخیمی مواجه خواهد شد.

ادعاهای رسانه‌ها و مقامات غربی و امریکایی مبنی بر وجود گمانه‌زنی‌ها درباره ارسال سلاح‌های چین برای استفاده در جنگ روسیه و اوکراین، درحالی است که دولت چین رسماً اعلام کرده با ارائه یک ابتکار برای پایان دادن به جنگ اوکراین از طریق سیاسی، به دنبال حل و فصل بحران اوکراین است و یکی از اهداف اخیر سفر رئیس جمهوری چین به روسیه نیز رایزنی برای حل و فصل سیاسی این بحران و خاتمه بخشیدن به این جنگ بود.

کد خبر 650071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.