افتتاح تقاطع غیرهمسطح زنگی به هلشی در سالروز فتح خرمشهر

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمانشاه از ساخت چند تقاطع غیرهم‌سطح و مسیر جایگزین در مقاطع پرحادثه و خطرناک استان خبر داد.

مهرداد آهکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دهه فجر تعداد ۱,۷۴۱ واحد مسکونی باقی مانده از پروژه مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شده که بیش از هزار واحد آن در شهر کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: تونل گردنه سیاه طایر (طاهر) حد فاصل شهرستان‌های جوانرود به ثلاث باباجانی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه که مدت‌ها به دلیل مشکلات مالی تعطیل بود با پیگیری و رایزنی‌های فراوان و اخذ اعتبارات از وزارت راه‌وشهرسازی و دریافت وام بانکی از محل ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و با پرداخت بخش اعظم مطالبات پیمانکار پروژه مجدد فعال شد و هم‌اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی امیدواریم در اواخر نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: طول تونل سیاه طاهر ۱,۰۸۰ متر است که یک‌ونیم کیلومتر، گردنه‌ای بسیار حساس و دارای ۳۲ قوس خطرناک افقی و شش عدد قوس قائم است و ترکیب آن مقطع بسیار پرخطری را ایجاد کرده است را از مسیر حذف یا به عبارتی جمعاً دو و نیم کیلومتر مقطع پر خطر را با تکمیل و بهره‌برداری از این تونل حذف خواهیم کرد و مسیر تردد خودروها ایمن می‌شود.

آهکی گفت: با هدف ایمن‌سازی مسیر زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی اقدام به ساخت تقاطع غیرهم‌سطح حبیوند و مسیر یک و نیم کیلومتری جایگزین مقطع خطرناک واریانت به حبیوند در نزدیکی سرپل ذهاب کردیم که این دو مقطع در ایمن‌سازی مسیر تردد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: جهت ایمن‌سازی و تسهیل در تردد خودروها تقاطع غیرهم‌سطح زنگی_هلشی در محور کرمانشاه به هلشی در سالروز فتح خرمشهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 650057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.