جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای سریال ایرانی «آکتور»

سریال آکتور جایزه اول جشنواره «سریز مانیا»را دریافت کرد. برای نخستین‌بار است که یک سریال ایرانی در جشنواره‌ای معتبر، پذیرفته می‌شود و در بخش اصلی و رقابتی مورد داوری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، شب گذشته در اختتامیه جشنواره سریزمانیا، سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی و محصول سکوی نمایش نماآوا، توانست جایزه بهترین سریال بخش اصلی را دریافت کند. این جشنواره که در لیل فرانسه برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌المللی «سریال» است.

حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کردند که هشت سریال برای رقابت در بخش بین‌الملل پذیرفته شد.

«آکتور» در کنار سریال‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا و ژاپن که محصولات شبکه‌های اپل تی وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند، به رقابت پرداخت و موفق شد.

این برای نخستین بار است که یک سریال ایرانی در یک جشنواره معتبر جهانی، پذیرفته و در بخش اصلی و رقابتی مورد داوری قرار می‌گیرد.

نیما جاویدی و مجید مطلبی تهیه کننده سریال «آکتور» در لیل فرانسه حضور دارند و قبل از مراسم اختتامیه با خبرنگاران رسانه‌های حاضر در این جشنواره گفت‌وگو کردند.

«آکتور» جدیدترین اثر نیما جاویدی با بازی نوید محمدزاده و احمد مهرانفر است که همزمان در «فیلیمو» و «نماوا» پخش می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 650007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.