خدمت‌رسانی ۱۲ هزار تاکسی در مشهد به منظور جابه‌جایی مسافران نوروزی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، گفت: ۱۲ هزار تاکسی در شهر به منظور جابه‌جایی مسافران نوروزی آماده خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمد محبی در نشست خبری با معاون زیارت استانداری درباره خدمات سازمان تاکسیرانی در ایام نوروز، اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی بهتر، سامانه جامع قفل راه‌اندازی و مرخصی‌های تاکسی‌داران تا روز پنجم عید لغو شده است.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار تاکسی در مشهد برای جابه‌جایی مسافران و زائران رضوی در ایام تعطیلات نوروز فعال و آماده خدمات‌رسانی هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به نظارت‌های امسال مصوبه آئین نامه انضباطی جدید، تصریح کرد: بارگذاری مباحث قهری برای متخلفان و موارد تشویق برای رانندگان تاکسی قانونمند در نظر گرفته شده است.

محبی درباره خدمت‌رسانی بهتر به زائران گفت: تاکسی‌های بی‌سیم شامل ۱۳۳، ۱۸۳، ۱۸۲۹، ۱۸۶۰ همه آماده‌باش هستند.

وی تاکید کرد: استفاده از ۱۲۰ بازرس، سربازرس و متصدی در اکیپ‌های گشتی، افزایش تعداد ایستگاه‌های رسیدگی به شکایت از سه به ۱۰ ایستگاه و اختصاص ۱۵ ایست و بازرسی فعال علاوه بر ایستگاه‌های اطراف حرم از جمله تمهیدات پیش بینی شده در نوروز امسال است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به نرخ مصوب تاکسی‌ها در مشهد، ادامه داد: تنها در شهر مشهد هزینه‌ها بر اساس تاکسی متر محاسبه می‌شود در صورتی که در سایر شهرها هزینه‌ها بر اساس کورسی یا نقطه به نقطه است.

محبی تاکید کرد: هفت هزار برچسب نرخ نامه تاکسیرانی چاپ و در تاکسی‌ها نصب گردیده تا مسافران از نرخ قیمت اطلاع پیدا کنند.

وی با اشاره به نصب سه دستگاه هوشمند، اضافه کرد: به صورت آزمایشی تعداد سه دستگاه هوشمند برای صدور برگه سفر با نرخ مشخص برای زائران و مسافران در فرودگاه، پایانه مسافربری و پروازهای خارجی شهر مشهد نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به افزایش ۲۴ خودرو به خودروهای گشت روزانه، تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون هزار و ۶۰۶ گشت مشترک با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی انجام شده است که طی این بازدیدها ۴۰ عملکرد مطلوب و نیز ۵۰۸ تخلف ثبت شده است، که برای متخلفان کدهای منفی ارسال شده و هشت خودرو به دلیل نداشتن مدرک و دریافت نرخ مازاد به پارکینگ منتقل شده‌اند.

محبی از افزایش ۴۲ درصدی نرخ تاکسی در مشهد خبر داد و گفت: افزایش نرخ تاکسی‌ها بر اساس مدل بالا یا مدل پایین بودن تاکسی‌ها متفاوت خواهد

وی افزود: نرخ شناور فقط ویژه تاکسی‌های اینترنتی است، تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر سازمان صنعت و معدن فعالیت دارند که در حال پیگیری هستیم تا در تاکسی‌های اینترنتی علامت نشانه نصب شود.

کد خبر 649769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.