ماجرای کله‌پاچه‌ای که شهید ابراهیم هادی در ماه رمضان گرفت

«فردای آن روز ایرج آمده بود دنبال ابراهیم. از او پرسیدم: دیروز کجا رفتید!؟ که ابراهیم برگشت هنوز افطار نکرده بود. گفت: پشت پارک چهل تن، انتهای کوچه، منزل کوچکی بود که در زدیم و کله‌پاچه را به آن‌ها دادیم. چند تا بچه و پیرمردی که دم در آمدند خیلی تشکر کردند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید ابراهیم هادی یکی از شهدای شناخته شده دوران جنگ تحمیلی است که به علت ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی که داشت در میان نسل جوان جایگاه ویژه‌ای یافته است.

این شهید بزرگوار با نام کامل ابراهیم هادی‌پور در یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۳۶ در تهران متولد شد. او از نیروهای مردمی داوطلب حاضر در جنگ عراق و ایران بود که در عملیات والفجر مقدماتی در جنگ ایران و عراق به شهادت رسید. انتشار کتابی با موضوع زندگی این شهید، در سال ۱۳۸۸ موجب شناخته شدن او شد.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره کتاب «سلام بر ابراهیم ۱» فرمودند: «من کتابی خواندم، مربوط به شهید ابراهیم هادی. این کتاب خیلی جالبه، خیلی جذابه. این کتاب را خواندم و تا مدت‌ها دلم نمی‌آمد از روی میز کارم بر دارم و بگذارم توی کتاب‌هایم. شخصیتی که در این کتاب معرفی شده خیلی جاذبه دارد، مثل مغناطیس انسان را جذب می‌کند. بگردید این شخصیت‌ها را پیدا کنید، از این قبیل شخصیت‌های برجسته که سردار هم نیستند، حتی فرمانده گردان هم نیستند، اما حکایت‌ها دارند…»

در بخشی از این کتاب آمده است: «غروب ماه رمضان بود. ابراهیم آمد در خانه ما و بعد از سلام و احوالپرسی یک قابلمه از من گرفت! بعد داخل کله‌پزی رفت. به دنبالش آمدم و گفتم: ابرام‌جون کله‌پاچه برای افطاری! عجب حالی میده؟!

گفت: راست میگی، ولی برای من نیست.

یک دست کامل کله‌پاچه و چند تا نان سنگک گرفت. وقتی بیرون آمد ایرج با موتور رسید. ابراهیم هم سوار شد و خداحافظی کرد.

با خودم گفتم: لابد چند تا رفیق جمع شدند و با هم افطاری می‌خورند. از اینکه به من تعارف هم نکرد ناراحت شدم.

فردای آن روز ایرج آمده بود دنبال ابراهیم از او پرسیدم: دیروز کجا رفتید!؟ که ابراهیم برگشت هنوز افطار نکرده بود. گفت: پشت پارک چهل تن، انتهای کوچه، منزل کوچکی بود که در زدیم و کله‌پاچه را به آنها دادیم. چند تا بچه و پیرمردی که دم در آمدند خیلی تشکر کردند. ابراهیم را کامل می‌شناختند. آنها خانواده‌ای بسیار مستحق بودند. بعد هم ابراهیم را به خانه رساندم.»

کد خبر 649767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.