اضافه شدن ۱۵ ایستگاه هواشناسی در دولت سیزدهم به استان اصفهان

استاندار اصفهان در بازدید از اداره‌ کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه داده‌های هواشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه نکردن به آن‌ ممکن است خسارات زیادی به بار آورد، گفت: ۱۵ ایستگاه هواشناسی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اصفهان، سید رضا مرتضوی امروز _پنجشنبه سوم فروردین ماه_ در بازدید از اداره‌کل هواشناسی استان و بررسی نحوه فعالیت این اداره‌کل که به همراه فرماندار اصفهان و تعدادی از مدیران کل ستادی استانداری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی هواشناسی انجام شد، اظهار کرد: داده‌های هواشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به هشدارهای هواشناسی توجه نشود، ممکن است خسارات زیادی به مردم وارد شود.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در اداره‌کل هواشناسی استان برای پیشرفت و به‌روزرسانی تجهیزات، افزود: مردم وقتی اخبار هواشناسی را رصد می‌کنند، شاهد پیشرفت امکانات هواشناسی هستند و پیش‌بینی‌های انجام شده، پیش‌بینی‌های متقن و دقیقی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۵ ایستگاه هواشناسی به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: در کل استان ۱۷۵ ایستگاه هواشناسی وجود دارد که ۴۱ ایستگاه به‌صورت خودکار فعالیت می‌کنند، قالب بخش‌های مرتبط با زندگی بشر این روزها به نحوی متأثر از داده‌های هواشناسی است و پرداختن به مسائل این حوزه به یکی از اهمیت‌های زندگی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه موفقیت در بحران‌های گذشته متأثر از داده‌های دقیق هواشناسی بوده است، خاطرنشان کرد: هواشناسی در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته و در لایه‌های پنهان، بسیاری از تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، متأثر از اطلاعات و داده‌های هواشناسی است.

مرتضوی درباره ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات هواشناسی، افزود: از گذشته تا به امروز اقدامات خوبی در سطح ملی و استانی انجام شده و سعی داریم با کمک به این مجموعه، مشکلات و موانع موجود بر سر راه هواشناسی کمتر شود، همچنین با توجه به ضرورتی که مجموعه هواشناسی پیدا کرده، نیاز است که مجلس شورای اسلامی در سطح ملی ردیف‌های بودجه‌ای را برای به‌روزرسانی تجهیزات اختصاص دهد.

کد خبر 649734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.