مسی دوم بارسلونا، از فوتبال خداحافظی کرد!

بویان کرکیچ ستاره سابق بارسلونا که زمانی به عنوان لیونل مسی جدید شناخته می‌شد، در ۳۲ سالگی از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بویان سال ۲۰۰۷ از آکادمی لاماسیا بیرون آمد و چهار سال بعد را در تیم بزرگسالان بارسا گذراند، سپس به رم فروخته شد. این بازیکن اسپانیایی به بازی برای میلان، آژاکس، استوک سیتی، ماینز، آلاوس و در مونترال ایمپکت ادامه داد و در تلاش بود تا آمادگی کامل خود را حفظ و خود را به عنوان یک بازیکن بزرگ ثابت کند.

بویان سال ۲۰۲۱ به ژاپن رفت تا چالش جدیدی را با ویسل‌کوبه تجربه کند، اما در ژانویه باشگاه را ترک کرد و اکنون تصمیم گرفته است که کفش‌هایش را آویزان کند. کرکیچ، امروز در مراسم ویژه‌ای به میزبانی نیوکمپ، با حضور خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، بازنشستگی خود را اعلام کرد.

بویان گفت: این تصمیم آسان نیست، من ۱۲ سال است که از خانه (بارسلونا) دور بوده‌ام و از نظر حرفه‌ای احساس رضایت می‌کنم. من می‌خواستم از مرحله بعدی زندگی‌ام کنار خانواده‌ام لذت ببرم. این تصمیم به دلیل مشکل جسمی نیست. من سه مصدومیت داشتم، اما بهبود پیدا کردم، ۱۰۰ درصد آماده هستم. این یک احساس است، این یک واقعیت است در حال حاضر از انجام کارهای دیگری به جز ادامه فوتبال هیجان زده‌تر هستم. من به خاطر همه چیزهایی که تجربه کرده‌ام سپاسگزارم. من برای بارسلونا بازی کرده‌ام، با بازیکنان بزرگی بازی کرده‌ام، من جام‌ها را برده‌ام و در لیگ‌های دیگر بازی کرده‌ام. اکنون آماده شروع کارهای جدید هستم."

بویان دوران حرفه‌ای خود را امیدوارکننده آغاز کرد و رکورد مسی را به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ در بارسلونا شکست و ۱۶۳ بازی برای غول‌های لالیگا انجام داد، اما مصدومیت‌ها و اضطراب مانع از این شد که ملی‌پوش سابق اسپانیا به خوبی پتانسیل خود را بیشتر از قبل نشان دهد.

وی درباره مقایسه خود با مسی، افزود: همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. از نظر فوتبالی خوب پیش رفت اما از نظر شخصی خوب نبود. من باید با این مقایسه‌ها زندگی می‌کردم. مردم می‌گویند حرفه من آنطور که انتظار می‌رفت، نبوده است. زمانی که به تیم آمدم، مسی فوق‌العاده بود. بله، اگر من را با مسی مقایسه کنید، برایم افتخار بزرگی است.

از ستاره سابق بارسا همچنین پرسیده شد که آیا توصیه‌ای به آنسوفاتی پس از اعلام بازنشستگی خود دارد یا خیر، در حالی که این بازیکن ۲۰ ساله اکنون همان مسیری را طی می‌کند که زمانی بویان و مسی آن را طی کرده‌اند. بویان پاسخ داد: نه تنها او، بلکه همه جوانان، می‌دانند پوشیدن پیراهن بارسلونا به چه معنا است، هزاران نفر هستند که برای بازی در نیوکمپ آرزو دارند، جوانانی هستند که از قبل می‌خواهند در تیم اصلی باشند، اما باید آرامش و صبر داشت.

کد خبر 649729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.