ایران ۱۵ _ قزاقستان ۱۴ / دومین پیروزی واترپلوئیست‌های کشورمان به‌دست آمد

تیم ملی واترپلو ایران امروز موفق شد در دومین بازی مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر قزاقستان به پیروزی نزدیک ۱۵ بر ۱۴ دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (بیست‌ودوم تا بیست‌وهشتم ماه‌مارچ ۲۰۲۳) دوم تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی سنگاپور برگزار می‌شود که سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب می‌کنند. این رقابت‌ها با حضور هشت‌تیم در دو گروه پیگیری می‌شود که تیم ملی واترپلو ایران در گروه دوم این مسابقات با قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین همگروه است.

تیم ملی ایران امروز _پنج‌شنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در دومین و حساس‌ترین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) به‌مصاف قزاقستان رفت. ملی‌پوشان ایران در این دیدار نمایش نزدیک و متعادل با حریف قدرتمند خود داشتند و در نهایت دو تیم در پایان چهار وقت قانونی بازی در امتیاز ۱۰ به تساوی رسیدند.

طبق آئین‌نامه این مسابقات باید بازی برنده می‌داشت و بر همین اساس ضربات پنالتی تعیین‌کننده پیروز این بازی شد؛ سرانجام شاگردان دانیال خاکبان در ضربات پنالتی با اختلاف یک گل و با نتیجه پنج بر چهار قزاقستان را از پیش‌رو برداشتند و در مجموع با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ امتیاز کامل این بازی را به نام خود ثبت کردند.

بچه‌های واترپلو ایران روز گذشته در نخستین دیدار خود در رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا مقابل تیم هنگ‌کنگ به آب زدند و در پایان این دیدار موفق شدند در گام نخست و در یک بازی یک‌طرفه تیم ملی هنگ‌کنگ را با نتیجه ۱۵ بر دو از پیش‌رو بردارند.

واترپلوئیست‌های ملی‌پوش کشورمان در گروه دوم با تیم‌های ملی قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین همگروه هستند و در گروه اول نیز تیم‌های ملی چین، ازبکستان، سنگاپور و تایلند قرار دارند که از بین این هشت‌تیم در پایان بازی‌ها، تیم‌های قهرمان، نایب‌قهرمان و سوم ضمن افتخارآفرینی در قاره‌کهن، راهی لیگ جهانی می‌شوند.

کد خبر 649710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.