۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کره شمالی هشدار هسته‌ای داد

کره شمالی اعلام کرد که هرگونه تلاش برای وادار کردن این کشور به کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای، «پاسخی سخت» را به دنبال خواهد داشت و براساس سیاستی که اخیراً به‌روزرسانی شده، پیونگ‌یانگ در صورت نیاز از «بمب‌های اتمی» استفاده می‌کند.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در گزارش خود نوشت که «جو چول سو» مقام ارشد وزارت امور خارجه کره شمالی، اظهارات اخیر لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد را هدف قرار داد. این سفیر از سازمان ملل خواسته بود تا اقداماتی را علیه کره شمالی انجام دهد تا این کشور «مجبور» شود تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

این مقام رسمی وزارت خارجه کره شمالی در این راستا تصریح کرد: وادار کردن کره شمالی به کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای به منزله «اعلان جنگ» است. هر تلاشی در این رابطه قطعاً براساس قوانین و سیاست هسته‌ای کره شمالی پاسخ داده خواهد شد.

جو چول سو ظاهراً در ادامه با اشاره به توصیف مشهور دونالد ریگان، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا درباره اتحاد جماهیر شوروی سابق در اوج جنگ سرد هشدار داد: اگر توماس گرینفیلد به صحبت‌های «خبیثانه و بدون خویشتن‌داری» خود ادامه دهد، اولین کسی خواهد بود که به عنوان «مهره امپراتوری شیطان» روی صندلی قضاوت خواهد نشست.

براساس قوانین جدید کره شمالی، اگر یک قدرت خارجی یا یک بحران فاجعه‌آمیز وجود این کشور را تهدید کنند، پیونگ‌یانگ تسلیحات هسته‌ای خود را مستقر خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 649701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.