دستکاری و مخدوش کردن پلاک خط قرمز پلیس است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و تغییر در پلاک خودرو یا برداشتن آن، جرم محسوب می‌شود و خط قرمز پلیس است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مردم از پلیس خواستار برخورد قاطع با رانندگانی هستند که نسبت به مخدوش کردن پلاک خود اقدام می‌کنند. رانندگان با پوشاندن، دستکاری و مخدوش کردن پلاک خود در واقع حقوق دیگر شهروندان را تضییع می‌کنند، چراکه ممکن است برای دیگران جریمه ناحق ثبت شود.

وی افزود: مجرمان حرفه‌ای با دستکاری و پوشش در پلاک اقدام به انجام جرایمی همچون سرقت‌های عادی و مسلحانه، زورگیری یا حتی مزاحمت برای نوامیس اقدام و از این شرایط نهایت سوءاستفاده را می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه پلاک هویت وسیله نقلیه است، تصریح کرد: پوشاندن پلاک با قاب‌های شیشه‌ای و دودی به قصد فرار از ثبت تخلفات رانندگی جرم محسوب و توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود؛ همچنین پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی با رانندگان متخلف اقدام می‌کند و براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک جرم است و با مجرم برابر قانون رفتار خواهد شد.

کد خبر 649692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.