میزبانی آموزش‌وپرورش از ۶۷۹ هزار مسافر نوروزی تا سوم فروردین

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: براساس آخرین آمارها تا سوم فروردین ۱۴۰۲، تعداد مسافران پذیرش شده تا این لحظه ۶۷۹ هزار و ۳۰۸ نفر در قالب ۱۷۰ هزار و ۴۰۶ خانواده است؛ میزان پذیرش تاکنون به یک میلیون و ۴۶ هزار و هزار و ۱۶۸ نفر - روز رسیده و آمارها در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدسعید مقدم‌زاده، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش جدیدترین آمار به ثبت رسیده از سامانه اسکان نوروزی فرهنگیان را اعلام و اظهار کرد: براساس آخرین آمارها تا سوم فروردین ۱۴۰۲، تعداد مسافران پذیرش شده تا این لحظه ۶۷۹ هزار و ۳۰۸ نفر در قالب ۱۷۰ هزار و ۴۰۶ خانواده است.

وی افزود: میزان پذیرش تاکنون به یک میلیون و ۴۶ هزار و هزار و ۱۶۸ نفر-روز رسیده و آمارها در حال افزایش است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش شش استان دارای بیشترین میزان پذیرش مسافران را اعلام کرد و گفت: فارس، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر، خوزستان و هرمزگان به ترتیب بیشترین میزان پذیرش مسافران نوروزی را داشته‌اند؛ به دلیل پیش‌بینی بارش از سوی هواشناسی در شرق کشور مدارس اضطراری منتخب طرح اسکان این مناطق در حال آماده‌باش قرار گرفتند.

افزایش ۲۰ درصدی تعداد کلاس‌ها نسبت به سال گذشته

سیدعلی مدینه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان نیز در جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: سال گذشته ۷۵۰ هزار شب‌خواب در استان اصفهان داشتیم، امسال ظرفیت را افزایش دادیم و بیش از هفت هزار فضای استراحت برای همکاران و هموطنان تدارک دیدیم که جدای از اردوگاه‌ها و خانه‌های معلم است؛ تا یکم فروردین ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته پذیرش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد کلاس‌ها ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شد، افزود: امسال ۸۴۱ مدرسه در اختیار داریم که سال گذشته این آمار حدود ۷۰۰ مدرسه بود، افزایش خدمت‌رسانی را در دستور کار قرار دادیم تا غافلگیر نشویم و بتوانیم خوب مدیریت کنیم.

میزبانی آموزش‌وپرورش اصفهان از ۳۲ هزار مسافر در اولین روز فروردین

مهدی منتجب، رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان نیز درباره تداوم اسکان مسافران نوروزی، اظهار کرد: در بین ستادهای اسکان شش‌گانه شهر اصفهان، ستاد اسکان ناحیه چهار بیشترین آمار میزبانی از میهمانان نوروزی را داشته است.

وی با بیان اینکه فضاهای اسکان آموزش‌وپرورش در استان اصفهان، در روز اول فروردین‌ماه ۱۴۰۲ میزبان ۳۲ هزار مسافر از نقاط مختلف کشور بود، افزود: با بازدید منظم از ستادها و فضاهای اسکان، تلاش می‌کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم و زمینه را برای جلب رضایت میهمانان شهر اصفهان فراهم کنیم؛ آموزش و پرورش اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ با هفت هزار کلاس در ۶۰۰ مدرسه و فضاهایی همچون مراکز فرهنگی رفاهی معلمان، باغ ابریشم و ویلاسرای چادگان آماده میزبانی از مسافران فرهنگی و غیرفرهنگی از نقاط مختلف کشور است.

کد خبر 649685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.