مرزبانان کشور امنیت مسافران و گردشگران را در مرزها تأمین می‌کنند

فرمانده مرزبانی انتظامی گفت: مردم ایران اسلامی بدون دغدغه امنیتی می‌توانند از طبیعت بکر نقاط مجاز مرزی بازدید کنند و مرزبانان انتظامی کشور علاوه بر پوشش امنیت مرزها، در کنار آن با عوامل انتظامی در تسهیل تردد جاده‌های شهری و مسیرهای مرزی همکاری دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از یگان‌های مرزی شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از آمادگی مرزبانان برای حفظ و حراست از مرزهای کیان ایران اسلامی و ثبات و آرامش مرزهای منطقه خبر داد و اظهار کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت لازم برخوردار است و در کنار روابط دیپلماسی، احترام متقابل بین مرزبانان کشورهای همسایه با مرزبانان برقرار است.

وی با تأکید بر اینکه روابط دیپلماسی مرزی با ۱۵ کشور همسایه صورت می‌پذیرد، افزود: هماهنگی بیش از پیش با مرزبانی کشورهای همسایه برقرار است و آنچه که امروز در منطقه خداآفرین و مرزهای استان آذربایجان شرقی مشاهده می‌شود، وجود امنیت در منطقه است.

فرمانده مرزبانی انتظامی با بیان اینکه امیدوارم صلح و آرامش در مرزهای همسایگان برقرار باشد، بر مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مشکلات طرفین تأکید و اظهار کرد: با وجود مرزبانان غیور ایران اسلامی، مرزهای جمهوری اسلامی ایران از استحکام لازم برخوردار است و با مخلان نظم و امنیت و قاچاقچیان برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مرزبانان موظف هستند امنیت مسافران و گردشگران را در مرزها تأمین کنند، گفت: مردم ایران اسلامی بدون دغدغه امنیتی می‌توانند از طبیعت بکر نقاط مجاز مرزی بازدید کنند و مرزبانان انتظامی کشور علاوه بر پوشش امنیت مرزها، در کنار آن با عوامل انتظامی در تسهیل تردد جاده‌های شهری و مسیرهای مرزی همکاری دارند.

گودرزی در بازدید از یگان‌های مرزی پارس‌آباد در جمع مرزبانان با تبریک فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم مرزبانی، تصریح کرد: در بازدیدی که امروز از مرزبانان صورت گرفت، شور و نشاطی در چهره‌ها مشاهده شد که با غیرت وصف ناشدنی به تأمین امنیت مرزها می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم، رشد تولید» توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: مرزبانان به عنوان مبارزان با پدیده شوم قاچاق می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار سال داشته باشند و با اهتمام و عزم جدی، طرح‌ریزی و اتخاذ برنامه مناسب، از تولید داخلی در برابر قاچاق حمایت کنند و این موضوع را سرمشق و سرلوحه کار خود قرار خواهند داد.

فرمانده مرزبانی انتظامی توکل بر خدا، بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و فرمایشات بزرگ دینی، خدمت صادقانه و انقلابی بودن را یکی از مؤلفه‌های مرزبانان در دفاع از حفظ حدود و ثغور کشور دانست و خاطرنشان کرد: انجام وظیفه و پاسداری مرزبانان از مرزهای جغرافیایی انقلاب اسلامی، مجاهدت در راه خدا و فرمایشات معصومین و بزرگان دینی تصدیق موضوع است.

کد خبر 649675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.